Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 811 ggr
inthegame
0

Platy yngel

Hej! Idag när jag låg vid datorn så kollade jag lite åt akvariet och såg att något väldigt litet flöt runt och sedan blev slukat! Jag tänkte att det kanske va ett yngel (min platyhona har varit dräktig i ca 1 månad) så jag la henne i yngelkassen tillfälligt, jag har ett yngelakvarium. Hon födde inget och jag tänkte att det kanske var falskt alarm men att hon fick vara där medans jag åt och när jag kom upp låg det ett litet gul-oranget yngel på bottnen och viftade på fenorna lite grann. det var ca kl. 20.00 och hon har inte fött något sen dess men hon är fortfarande tjock?😮 Vad kan det vara? Jag har tyvärr ingen bild just nu

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

mimåne
0

Ibland kan det vara så. Förlossningar kan även starta för tidigt ibland och låta någon komma ut i förtid, bland annat p.g.a stress. Det är ett stressmoment att bli fångad och satt i en liten yngelkasse eller annat hem.

Avvakta och se, det går säkert bra.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

inthegame
0

#1 Okej tack! Tycker du hon ska gå i yngelkassen över natten eller ska jag släppa ut henne?

mimåne
0

Jag stöttar i princip aldrig att tillfångata blivande föräldrar eller nyfödda yngel för att "rädda så många man kan". Med det sagt så är min åsikt att du kan släppa ut henne i sitt hem så att hon får föda där när hon är redo. Sedan får de starkaste och mest lämpade av avkomman klara sig. Helt naturligt!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

inthegame
0

#3 Okej då tar jag ut henne nu! Tack för svar!