Ancistus ägg i yngelakvariet?
Kan man lägga ancistrus-ägg i yngelakvariet eller måste hanen kunna komma åt äggen?
When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.
låt äggen bara vara där dom är eftersom hanen vaktar äggen och yngeln och han fläktar äggen och yngeln men ynglen blir självständiga när deras ägg gula försvinner.
men om du vill flytta bort äggen till ett annat akvarium så du slipper fånga upp dom i det andra akvariet kan du flytta äggen med hanen till ett annat akvarium men jag säger mest att låt dom vara kvar
ja jag säger oxå låt det vara, har personligen provat på det där med att flytta o det resulterade i massdöd då yngeln inte började äta alls, senaste kullen har fått gå kvar i karet jag flyttade hanen o honan till o nu har jag frisimmande yngel som äter som de ska.
Håller med de övriga, låt rommen vara med deras pappa. Det är meningen att han ska ta hand om dem, gör han inte det så är heller inte avkomman något att ha.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Ok, tack för svaren.😊
When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.