Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettbutiker-föreningar-och-länkar
Läst 1532 ggr
Berzerk90
0

Vilka priser!

Var inne på Arkenzoo idag på jakt efter Blå Dvärggurami. Var intresserad fram tills att jag såg prislappen på 79 kronor styck! Tittade även på Honungsgurami och dessa kostade endast 39 kronor styck. Hur kan det vara en sådan skillnad på priserna? Tycker det är alldeles för mycket för en fisk alltså. 

Såg även vad som såg ut att vara en kvarglömd påse i ett av deras akvarium där flera fiskar fick trängas och två hade redan fått sätta livet till.. Tycker faktiskt det är riktigt dåligt att göra på det sättet och man blir inte intresserad av att handla när man ser fiskar som fått sätta livet till i akvarierna.

Jag brukar normalt inte skriva om sånt här men vad tycker ni om priserna på akvariefiskar?

Cindy S
0

Jag vet ingenting om priser men jag skulle råda till att ringa länstyrelsen och anmäla. Jag gjorde det idag på en djuraffär och det gick smärtfritt. De kanske bara skulle skicka ett brev men det är ju bättre än ingenting.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

wille_wille
0

Runt 39kr är vad jag har sett att Honungsgurami kostar förut, men 79kr är alldeles för högt för en Dvärggurami tycker jag också.

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Berzerk90
0

#1 Har sett fler butiker som håller på likadant så då får andra ringa jag köper inget istället. 

#2 Håller med dig! Förövrigt hade dom bara honor så antar att de mest säljer hanar till konsumenterna antar jag. Får se om jag kan hitta Blå Dvärggurami någon annanstans.

Berzerk90
0

Någon som vet butiker i södra skåne som säljer Dvärggurami till vettiga priser? Kan även tänka mig att köpa om någon säljer privat till bra pris. Var inne på en annan arkenzoo butik idag och de kostade 79 kronor där med..