fjärilsciklid ägg fråga
hej för 2 dagar sen så såg jag mina fjärilsciklider lägga ägg men dagen efter såg jag inga ägg och dom är helt borta och föräldrarna vaktade dom men mest så var det siamiska algätarna som störde de mest. men vad tror ni att det kan ha hänt med dom?
Föräldrarna bedömde det som inte värt att ha kvar rommen och åt upp den för att tillgodogöra sig energin. Alternativt att andra invånare åt dem under natten, då det var mörkt.
Om rommen börjar mögla, det var för lite rom för att vara värt att vakta, om det var jobbigt att vakta i ett överbefolkat kar eller om ciklidparet är oerfarna så kan de bestämma sig för att äta upp rommen.
De kommer säkert prova igen, vilket i sig kan vara ett problem, eftersom honan aldrig får vila. Har du bara ett par och i ett mindre kar?
Jag ska sälja samiska algätarna men det var inte mycket ägg, ungefär 20st men honan brukar inte bli jagad av hanen mycket men jag har ett 26 liters akvarium men jag kommer att sälja algätarna och då är det bara en khuliål två Guppy en liten fisk kvar och jag kommer nog köpa 2dt sewelia lineolata så då kommer ciklid paret kommer att vara med lugna fiskar
Var det rätt skrivet att de bor i 26 liter?
.
dom bor ni i 60 l men jag har ett 26 l akvarium som är ledigt just nu
Ok. 60 liter är det minsta och om de ska få en chans och ha det lugnt så tror jag de bör gå själva där. De ska definitivt inte gå i 26 l.
Mm