Sälja fiskar och malar?
Jag har ett 54L akvarium med lite fiskar och malar, nu har jag dock fångat upp intresset för eldbukssalamandrar som jag gärna nu hade velat ha istället. Jag kan dessvärre inte ha två akvarium då jag bor hos min mamma som jag tänkt göra ett bra tag till och då får jag bara ha ett akvarium vilket som är förståeligt. Men frågan är hur lätt är det att ge bort/sälja fiskar och malar utan akvarium? Jag har frågat om djuraffären han ta dom men dessvärre kan dom inte det och jag tänker absolut inte avliva någon! Då kan dom vara kvar. Sedan har jag ett 540L i ett förråd, osilikonat och inga repor. Köpte det för 3500:- om jag inte minns fel, men då var det en btn bakgrund med, full med alger som jag sedan slängde då den började lukta hemskt. Vad skulle jag kunna sälja det för ungefär tror ni? Hade velat köpt ett lite mindre.. :)
Angående hur lätt du kan få iväg dina fiskar och malar beror nog också lite på var du bor. Du kan alltid pröva slänga upp en annons här på sajten och se om du får napp.
Är akvariet du vill sälja helt utan silikon, alltså otätt så är det ju inte brukbart och därmed sänks priset. Jag tror du kan tjäna på att silikona om det och sedan sälja det. Ett tips är att titta på priserna för liknande akvarium i din region och sätta priset därefter.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
det hänger ju oxå på vad det är för fiskar o malar du har i ditt kar, antingen skickar du med dem när du säljer eller så skänkerdu bort dem det blrukar fungera bra!