hjälp att husera 3st malar, eller ev transportera
så jag har hittat 3-4st L-malar i stockholm som jag är mkt intresserad av, dock har jag inte möjlighet att hämta dem själv, jag har en vän som kör ofta fram o tillbaka men de har inga planer på att köra nu i dagarna, så jag söker ngn som skulle kunna tänka sig att hämta o husera dessa malarna åt mig i kanske ngn vecka tills min vän kör nästa gång, alternativt o ngn kör neråt eller känner ngn som kör neråt, kan möta upp från jönköping o neråt!
Djurtransport.ifokus.se? :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
ja tack, har faktiskt letat där men inte hittat ngn ännu, tänkte jag skulle fråga här oxå =)
Ja ju fler ställen du kan fråga på desto större chans har du att få hjälp. Jag hoppas någon kan hjälpa dig så att du får hem dina raringar!
Medarbetare på akvariefisk ifokus
ja det hoppas jag med, tack!
dessutom har 3-4 malar blivit runt 10 (=0), tydligen är jag så trevlig att den här supertrevliga tjejen vill skicka med de hon inte får sålt eftersom karet är sålt o hämtas om typ 2 veckor, inte kan jag säga nej till det inte ;D
i värsta fall får jag köra upp eller kanske kan hitta ngn som kan möta mig på vägen mot bensinpengar.
inga andra tips på var man kan fråga?
Det finns väl typ yrkesförare iFokus, där kanske det finns någon som ska köra typ den sträckan? :)
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
ahhh, tack för tipset!
Du kan ju berätta vad det handlar om för L-malar och storleken på dem. Då är det lättare att veta om man eventuellt har plats eller inte.
absolut, det rör sig om ca 10-12 L-malar mellan 7-13cm, dock inte helt säkert att alla ska med, jag har i nuläget köpt 4st men kommer som som sagt att få de hon inte får sålt, dessutom är det 2 super rot o 2 guld ancistrusar.
de kommer vara packade väl då tjejen ifråga arbetar i en fiskaffär i stockholm o har möjlighet att förbereda dem för resan på liknande sätt de själva får fisk, dock kan jag ju inte svara på om storlek då det hänger lite på vilka fiskar hon har kvar i slutändan =)