Tålig växt!
Hejsan! Har ni några tips på bra växter som är mycket enkla och tåliga som växer sig stora snabbt:)
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
Flytormbunke (Ceratopteris cornuta) är en sådan växt. Om du PM:ar din adress, skickar jag gärna några sådana plantor för 5 kr/st + portot. 🙂
Olle
Tack för tipsen! Det är så snällt att du erbjuder dig att skicka några flytormbunkar Olle men jag ska snart till djuraffären så då kan jag köpa där men det var annars jättesnällt av dig
Gärna nån växt som ma inte behöver tillsätta nån växtnärng till
Mina föäldrar säger också att det ör mycket lättare att köpa från djuaffären och bla bla bla. Så jag fick tyvärr inte:)
Vattenpest växer som ogräs men de är dock smala. Hygrophilia Corymbosa är annars en växt som både växer snabbt, blir stor och breder ut sig ordentligt utan att man behöver göra någonting. Finns lite olika varianter på den också tror jag.
Här har du sajtens Växtlexikon, där kan du få tips :)
http://akvariefisk.ifokus.se/articles/53304cdcce12c4589a000049-vaxtlexikon?discussions-1
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Ska som sagt snart och köpa lite fler växterr, tror jag satsar på några i Hydrophila sorten tror jag, lite javamossa och någon flyväxt:)
Menade Hygrophila