Guldfisk!!!!
Hej! Min systers kompis fick en Guldfisk i födelsedgas present, den bor i en liten skål med en liten växt i! Hon frågar nu om jag vill ha guldisen för hon vill inte ha den längre, jag vill gärna ge den ett bättre hem men måste man då gå och köpa värsta akvariet och pump och hela alltet? Kan jag göra livet bättre för fisken i skålen? Tacksam för svar!!!!!!
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
det är klart du kan göra det bättre för den men om den ska få ett riktigt bra liv så kanske det kan kosta lite…
Gud vad bra jag stavar…
Du kan ju alltid kika vad det finns på t.ex. Blocket. Brukar kunna finnas en del ok begagnade akvarieprylar.
Jag vill så gärna ta hand om den men jag har ju redan ett akvarium och mamma o pappa tillåter nog inte jag köper ett till akvarium:( finns det något jag kan göra så den mår bättre även om den bor i skålen? Köpa fler växter till den? Räcker det med växter som syresätter vattnet eller måste man ha punp?
En Guldfisk behöver ett stort akvarium med diverse teknik, gärna också andra guldfiskvänner men framför allt en engagerad ägare som vet vad arten behöver. Detta är ett djur som kan komma att leva i flera år till och kräver mycket skötsel.
Har du tid, ork och viljan för att kunna ta hand om denna?
Har du pengarna att lägga ner på ett stort akvarium med pump, belysning, inredning och mat?
Känner du inte för att ta hand om denna så ska du heller inte göra det, då är det bättre att den får ett hem hos någon annan. Din kompis kan då ringa en närliggande djuraffär och fråga om dem kan ta emot fisken.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
En skål räcker inte för guldfisken. Den behöver ett akvarium, ett relativt stort ett.
Ja jag har läst på lite om guldfiskar och insåg att dem behöver ju lite mer än en skål, tycker så synd om den, men jag ska smsa henne och säag att om hon inte vill ha den så kan hon lämna den till djuraffären om dem vill ta emot den! Tack för alla tips!
låter som ett bra beslut!
Gud vad bra jag stavar…
Ja tycker jag med!:)
Förlåt att jag stjäl tråden lite, var i en zoo affär nyligen, där en man skulle köpa sig lite fisk. Han måttar akvariet fyrkantigt, max 30x30. ZOO affären säljer två guldfiskar till kunden.
Normalt bör de väl avråda köp ?
Vad de i djuraffären bör göra och vad de faktiskt gör är i normala fall två väldigt olika saker tyvärr. :(
#9 Tyvärr kan man inte lita på säljarna i djurbutiker när det kommer till fiskar. Fel information utges hela tiden.