Åt en sten!
Matade fiskarna nyss och när jag gör det så sitter jag på golvet och tittar på dem. satt och småpillade och hittade en liten sten från gruset på golvet. Tänkte inte så mycket utan släppte ner den i karet och en av dumskallarna käkade upp den! Och hon spottade inte ut den heller! Kommer hon att dö nu? Det borde ju ta tvärstopp i tarmen :-(
Aj då!… :(
Det är nog bara att vänta och se hur det går.. det är ju inte som att man kan operera ut något på ett så litet djur.. :(
märker du att den börjar må dåligt kanske du får ta och avliva den, men har du tur kanske den kan leva vidare med sin sten kvar i magen. Konstigare saker än sten har ju fiskar fått i sig förr…
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Mm :-( Det är ju bara en liten platy så finns ju i princip inget man kan göra för att få ut den om hon inte fixar det själv. Lär väl inte gå att peta i henne något smörjande heller. Dessutom var det en av dem jag inte ser skillnad på >< Har hanen och en pytteliten jättefet musseplaty och så två damer som är nästan prick lika. Får hoppas att hon kräks upp den igen! Korkade jäkla fisk :-(
korkade jäkla matte som skickade ner en sten samma väg som maten brukar komma… juste mat det… stenhård och tung istället för mjuk och smaskig… 😭
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Sant. Tänkte helt enkelt inte utan bara petade ner den. Fast i vanliga fall brukar de vara mycket snabba med att spotta ut allt som inte är mat, tex när de får tag i en bajs istället för mat