Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 3279 ggr
Heidi
4

Bild på vår kulfisk !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på vår söta Kulfisk 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

LajvKrattan
0

SÖT!😮

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Vovisch nr2
0

Haha, en söt kanonkula! ;D

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

annaelfie
0

Helt fantastiskt! vad ska en sån liten pys heta?

[Jens]
0

Jag vet väldigt lite om dessa men kan man ha t ex flera hanar och flera honor tillsammans i ett kar?

hejkomochhjälpmig
0

Vilket supersöt liten åtta du har! :D 

#4 Kan. kan man ju men det är ingen bra idé  då många kulfiskar, inklusive denna arten, är aggressiva mot både andra fiskar och varandra. Ifall man vill hålla flera tillsammans så bör akvariet vara anpassat på så sätt att de slipper se varandra hela tiden, och det tycker jag säger en hel del bara det… :O

Heidi
0

#1 #2 Tack 😘 ! #3 Sambon döpte den till Bubblan 😉

#4 De är aggressiva så man måste nog ha väldigt stort då. Men tror de finns vissa dvärgkulfiskar som är fredligare mot varandra. Våran verkar dock inte ha problem med fiskar av andra arter.  

#5 Tack 🙂
Våran går med ett gäng andra fiskarter just nu och ger sig faktiskt inte på dom. Men den kommer snart få eget akvarium för att kunna gå över på bräcktvatten.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

hejkomochhjälpmig
0

#6 Inte bara söt utan snäll också! Vilken lyx! 😍

Ang. kulor  som verkligen är snälla som art i helhet, så vet jag bara om en kula som man kan ha flera stycken tillsammans utan problem (Sen finns det kanske fler snälla arter, men de vet jag ingenting om.)  Sydamerikansk kulfisk  (Colomesus asellus ) kallas den för i alla fall. Jättesöta och värda att kolla upp om man vill ha flera mellanstora kulor tillsammans för de trivs t.o.m. bäst i grupp! :)

Lilolizeit
0

#7 intressant! Hittar ingen direkt info ang hur stort kar colomesus asellus behöver för en grupp… Har du koll på det? :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

hejkomochhjälpmig
0

#7 Seriously Fish anger ett minimummått på 120 x 30 x30 för en mindre grupp. Men ju större desto bättre skulle jag tro eftersom de säkert är minst lika skräpiga när de äter som sina släktingar och så verkar de ju vara livliga rackare! :D