Aldrig yngel?
Hejsan! Jag har haft många guppies genom åren men nästan ingen har fått yngel!! Mina är honor är dräktiga nu men det var dom redan i affären. Jag har heller aldrig sett mina hanar leka med honora. Jag har ju läst på internet att guppies får yngel typ hela tiden men jag inte fått ett endaste självuppfött yngel! Hur får jag yngel?!
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
kan det vara så att du inte har så mkt gömställen i ditt kar vilket gör att de blir uppätna direkt de fötts?
Nja, jag har hyfsatt med växter men ska köpa fler sen har jag typ träbitar, alltså inte vanliga vedbitar utan akvarieträbitar/rötter. Men jag har aldrig sett hanarna leka med honorna!
Jag tror mer på det Tinitusan säger och det är att de blir uppätna för att de inte ynglar av sig har man svårt att tro på när det gäller guppies ;) Har du bild på ditt akvarium?
Nej, tyvärr inte men jag kolllar noga varje dag efter yngel men ser aldrig några:(
yngel ärextremt små när de föds o håller sig bland växter o ndra gömställen på botten, om du inte har mkt så tror jag att de blivit uppätna direkt tyvärr
tror också att dom blivit uppätna. skaffa lite javamossa eller nåt, man kan aldrig ha för mycket gömställen för småttet :)
Okej, tack så mycket