Mitt 312,5 liters Axolotl kar
Har haft fullt upp så har inte haft tid att starta tråden med mitt stora fina 312,5 liters alukar fören nu. Köpte karet med ställning (hemmabygge?), ljusramp och gammal pump för 1000 kr och fick med stenar och dekorationer på köpet. Såhär ser karet ut. Jag gillar bakgrunden som sitter på skarpt! :) Måtten är 125x50x50 cm så axisarna kan verkligen bo i det hela livet ♥
Jag valde att inte använda pumpen jag fick med utan har nu en gammal pump som vi hade hemma. Det fanns ingen "spray bar" på den så jag meckade ihop en egen av en bit slang som jag gjorde hål i och fäste med, buntband. Får fungera temporärt tills vi har råd med en ordentlig pump. Får se om de blir inner eller ytterfilter då. I lysrampen förresten satt det ett lysrör som heter Repti Glo 5.0. Vad jag förstår så är den till tropiska reptiler. Tror ni man kan ha den? Det finns att köpa Repti Glo 2.0 som är till ormar och kallvattendjur och nattlevande djur. Den kanske är bra? Vi köpte dock ett 36 w Aquastar t8 på Hornbach att börja med, men ljuset är väldigt starkt.

Fena!
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
#6 En fantastisk bild!
Varje gång jag ser dessa varelser blir jag lika förvånad! Hur kan de ha sådana "ansiktsuttryck", det är förunderligt. Man kan inte bli annat än kär😍
#9 Tack! :) Ja visst har dom ett charmigt utseende! Så himla söta och ser så glada ut :)
Va fint du har fått det. :)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Jättesnyggt 😍
Toppenfint! Bra jobbat
Roligt att du äntligen fick ditt större Axolotlkar. Dina fyrbenta vänner ser onekligen ut att trivas i sin nya miljö!
😍
Så fint de kommer att få bo från och med nu :D
De är verkligen söta och intressanta och det skulle faktiskt vara kul att ha ett par men de blir ju så gamla så jag tror inte det skulle passa mig. Hade jag 'host host' varit yngre så kanske jag hade gett mig på det. Kul med ett större kar som de får växa upp i. De kommer stortrivas!
Åh! Handtama bebisar!!! 😍 Vilka fina kort du tar och dina axoloter är verkligen hur fina som helst de med!
Sötnosen! Gillar att den andra smyger fram där i bakgrunden. Jätte söt bild. :)
Häftig bild! Funderar på om de skulle göra så även om din partner gjorde samma sak? Eller är det så att de känner igen dig mer?
Vad häftigt :D
Tack allihop! :) ♥ #20 Haha jaa hen vill vara med också men vågar inte riktigt just då :) Lite roligt faktiskt att minstingen är modigast ♥ #21 Min man har faktiskt inte provat att mata/klappa/ta i dom. Ska få honom att prova så kan jag uppdatera om hur det går :) Nu har jag äntligen hittat ett ytterfilter till karet för överkomligt pris. 949 kr kostade den på Hornbach. Den är installerad och klar och är faktiskt riktigt tyst. Får se hur bra den är på att filtrera också här framöver.
Sötnosarna. ❤️
Vilding är så otroligt lik Sureño i ansiktsformen på den där bilden! Haha, så där knubbig!
😍
#26 Åh gör hen? :) Har du nån bra bild så man får se? Gärna en på Pablo också :)
Fick inte till någon bild som riktigt visar likheten jag menar, men här är en dagsfärsk bild på Sureño. EDIT: hans gälar ser inte sådär konstiga ut på riktigt. Han var mitt i ett bromsande/backande
Älskar den här tråden!
Åååh, så söta dom är!!:)
Tycker Bleikur har mycket från både mamma o pappa
😍