Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: sydamerikanska-ciklider
Läst 1957 ggr
molly00
0

Sajica ciklid yngel!!

Hej idag märkte jag något röra på sig på botten, något riktigt litet, och upptäckte Sajica yngel :) är jätte glad just nu trodde värkligen att dom inte skulle få yngel. Det bästa är att pappan vaktar som en Gud, han är så duktig, en fråga tror ni jag borde flytta över dom till ett lite mindre akvarium? Tacksam för snabba svar :)

❤️2 sköthästar: Eden's fabulous & Bronar världens bästa!❤️
❤️hundar,hästar,sköldpaddor,ödlor,renar,axolotlar!❤️
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️EN ÄKTA SAME MED RENAR❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️

molly00
0

Varje gång jag går förbi akvariet så simmar han fort och kollar sen tillbaka till ynglarna! :) en riktig kämpe…

❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️

[raichu]
0

Hur stort akvarium går de i nu?

När de växer upp så behöver de utrymme, akvarium på under 160 liter för att dra upp en kull är för litet.

MVH//Patrik

EmmaiNorr
0

Ditt Sajica-par kommer vakta sina yngel i över en månad, sedan är ynglerna ganska snabba och gömmer sig instinktivt i växtlighet. 

När ynglerna blivit några dagar börjar föräldrarna "valla" runt yngelstimmet i akvariet och sätter därmed ganska hård press på andra fiskar som finns där. Vi har ett 240 liters och känner att det är för litet när de har yngel, de ska få flytta till större nu i sommar.

Det går ofta ett par kullar innan paret kommer upp i en hel månad av vakt, beroende bl.a. på hullet på föräldrarna och hur många hungriga och snabba fiskar du har i akvariet.
Vårt pars senaste kull har ca 7 överlevare och snart är det dags för en ny. Trots att de gräver och uppvaktar varandra vaktar de ändå sporadiskt ett område en stund om de fått syn på en av sina gamla yngel där.

molly00
0

Tack så mycket för snabba svar! :) jag har dom i ett 354 liters eftersom vi helt plötsligt inte skulle skaffa Axolotl. :)

❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️

molly00
0

Flyttat över ungefär halva kullen :)

❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️

[raichu]
0

Om du inte har en massa andra firrar i akvariet så kan du nog dra upp hela kullen där. :)

Hur stort har du flyttat halva kullen till?

molly00
0

Har flyttat tillbaka halva kullen eftersom hanen värkande vakta dom så bra redan, med tanke på att jag bara har ett Sajica par där med 2 st malar

❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️

[raichu]
0

Hur stort är akvariet som du har flyttat halva kullen till?