Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 575 ggr
Hells Angel
0

Hjälp med rödmunnar!

Hej, jag köpte 2 praktbotior för typ en vecka sen och dem i affären sa att dem åt yngel så jag köpte ett yngelakvarium som skydd åt mina guppy- och platy-yngel…och det här kanske låter konstigt men mina platy-yngel gillar att ligga på botten i yngelakvariumet och nu upptäckte jag att rödmunnarna simmar in under yngelakvariumet och försöker hacka sig igenom plasten till platy-ynglerna som ligger på botten och först brydde jag mig inte, jag tänkte att det är ju inte så farligt för dem kommer ju ändå inte komma in till ynglerna men för en stund upptäckte jag att alla rödmunnar har fått stora sår på munnen och huvudet för att dem har tagit sats och simmat gång på gång in i plasten (dem är typ dumma i huvudet så dem fattar inte riktigt att dem aldrig kommer komma igenom), och det är verkligen inga små sår som dem har dom har VERKLIGEN hackat så mycket att visa av dem har säkert blivit av men 1 millimeter av toppen av munnen!

Finns det något jag kan göra för att förhindra det, typ sätta något ivägen så att dem inte ser ynglerna?

(Jag har ett sånt där yngel-akvarium som man sätter fast i kanten av akvariumet)😕😓😮😭😢

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

rosablomma
0

Eller en marina breeding box. Som hänger på utsidan av akvariet. Sök på youtube för bra demonstrationsfilmer. http://www.cyberzoo.se/akvaristik/tillbehor/ovrigt/hang-on-breeding-box-26-cm-2l.html

Hells Angel
0

Tack för båda svaren, ska testa #1 först och sen #2

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.