Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 761 ggr
ElmerKrudd
0

20L nano

Införskaffade mig ett 20liters nano förra veckan som jag har planerat att ha räkor i. Antingen körsbär eller crystal red. 

Hur många räkor tycker ni/kan man ha i ett 20 liters?

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Ellenor123
0

Börja med 10 så blir dom fler med tiden. Så säljer du av dem när det börjar bli fullt :)

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

ElmerKrudd
0

#1 Okej :) Tack för snabbt svar :) 

Kan man f.ö. "blanda" och ha både körsbär och crystal? Eller är det bättre att bara ha en sort? Tänkte att de är ju i princip i samma storlek väl? 

Är båda sorterna sådana som förökar sig mycket? :P

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

LajvKrattan
0

#2 Körsbärsräkor förökar sig mer än crystal red. Att ha två arter tillsammans brukar inte rekommenderas eftersom konkurrensen blir väldigt hård.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

ElmerKrudd
2

#3 Okej. Då kör jag på chrystal red endast då :)

ElmerKrudd
1

Blev varken crystal red eller körsbär. Valde istället Blue Pearl som jag fick hem idag, beställde tio men är nog mellan 12-16 st :)

Inte speciellt blåa just nu men antar att det kommer med tiden :P

Hur lång tid brukar det ta innan de är "färdig" växta?

HeidiH
0

Kul! De är så fina!