Ormhassel Pris?
Fy vad avis jag blir… vill också ha! Har dock ingen aning om vad de brukar lika på för pris.
Måste bara säga att jag tycker det är lite sorgligt att nån stakars ormhassel buske blivit klippt. Dom tar vansinnigt låg tid på se att växa. 😭 Bara jag som är lite käpp 😊
Förresten TS lever dom fortfarande? alltså med levande löv på. Isf är jag mycket intresserad av en större :P
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
För att bara slänga ur mig en gissning, så skulle jag tro att 1:-/cm skulle kunna bli ett bra pris.
Och då menar jag att du tar en fin gren, mäter den med en måttstock hur lång den är som längst och sedan säger du
"Aha! 26 cm! Då kan det kosta det!"
De tunnare grenarna förmultnar så mycket snabbare, så tunna småbitar skulle jag nog ta hälften av..
#6 Cissi tyvärr finns inga med löv på längre. :( Trodde ingen skulle vara intresserad av det.
Okej :) ingen fara. Blev lite sugen på att plantera :P
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Har för mig att stora grenar brukar ligga på runt 50kr hos blomaffärerna. :) Gillar grenen i bild 1. Super snygg!
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
#10 Det känns som väldigt lågt pris för de stora grenarna. De största är runt 1,5m långa och lika breda men det varierar och dom släpper jag nog inte för en 50 lapp

Jag vill ha, jag vill ha! Vad vill du ha för 5x 15-20 cm?
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Om vi går på tidigare förslag på 1kr/cm så blir det 100kr.
De finns att hämta i Mölnlycke men med de mindre delarna kan jag mötas upp i Göteborg om det passar bättre.

#13 Går det inte att posta småsnuttar?
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Oj, måste bara lägga mig i lite… Att köpa ormhassel i blomsteraffärer är dyrt! Grenen på första bilden skulle ligga på minst 250:-
Priset sätts inte så mycket baserat på längd, utan på tjockleken på grenen. Priset är högt eftersom, som Cissi säger, de växer väldigt långsamt. När de däremot har rotat sig växer de sig rejält stora och behöver beskäras, ofta ganska hårt, och det är troligen därför johannamig fått tag på de grenarna här på bilderna.
(Jag driver en blomsterbutik, så jag vet hur priserna ligger 😉)
Inte meningen att trissa upp priserna, det jag egentligen vill säga är "passa på! det är ett kanonpris!"
Då kanske jag har haft tur med personalen i butiken jag köpte ormhassel i.. Jag köpte en gren ca 1 meter lång och drygt halvmeter "bred" för runt 50-lappen.
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
#14 Jag tror att det är extremt stor risk att det kommer fram väldigt förstört till dig om jag skickar det även om jag packar det bra. Är väldigt ömtåligt har jag märkt särskilt de tunnare grenarna.
#15 Tack för informationen! Det trissade inte priserna jättemycket i mitt huvud då jag tänkte att man kanske skulle få betala längden plus bredden och sen snygga till siffrorna lite. Så det blir lättare att betala är inte så intresserad av mynt så då rundar jag nog av neråt till något som går att betala med sedlar :)
#16 Ja det har du troligen, grattis! 😃
#9 Tyvärr kan man inte plantera en gren och få en buske för roten är inte samma sort som själva busken (den är ympad), så slipper du bli besviken om du provar.
LajvKrattan Vart bor du? Ska nämligen uppåt landet imorn från gbg så kanske kör förbi dej?

#20 Jag bor i Stockholm.🙂
Ska till Eskilstuna så det är en timme från Stockholm ungefär, kan du ta dej dit så kan jag hämta upp några grenar åt dej och ta med dit.? :)

#22 Hmm… Jag löser det nog på annat sätt men tack ändå för erbjudandet!
Så fina grenar! :(
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
#23 Okej :)