Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 1019 ggr
[Tinitusan]
0

infusioner??

så mitt "problem" kar 56 liters med svart sakura räkor, martensi snäckor, en liten Ancistrus o några amano har fått ännu ett problem, mina "rosa maskar" är under kontroll, jag har matat sparsamt o slamsugit botten(dock har dessa nu istället hittat sig till mitt andra räkkar), men nu till problemet jag såg igår på rutan, infusioner, o idag ser jag att de även på mindre än 24 timmar spridit sig in till växterna o övriga karet. jag har googlat o förstått att detta även kan bero på övermatning, kan det komma efter övermatning då jag matat mkt sparsamt sista veckan?

jag har släckt ner karet, vad kan jag annars göra? hur lite kan jag mata med räkor i karet? de svarta sakurorna kostar ju liksom 50kr st o där är 10 inköpta o 2 som precis gått med rom så karet är säkerligen nu fyllt med små små räklingar, därför vill jag dels inte sluta mata helt o dels vara försiktig med vattenbyten, finns det ngt annat jag kan göra??

jag har ju en del yngel i mitt andra kar, kan jag släppa ner dem i karet? 2 st platy yngel, 1 st zebra danio o ett helt gäng marigold, äter de infusioner? men frågan är om de klarar att låta räklingarna vara =0

[Tinitusan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eller är det ngt annat? Någon som vet?

emmej62
0

jag kan väll tycka att det ser ut som sötvattens Hydrozoer (Hydror).

[Tinitusan]
0

ah, ok då får jag googla det istället, tack =)

[Tinitusan]
0

ja men absolut sådanaär det ju!