Odlingskar fungerar utmärkt ! ;)
För 4 dagar sen la mina svalare ägg fast dom åt upp dom liks snabbt :( så nästa gång får jag kläcka äggen på egen hand. Imorse såg jag hur tjocka alla mina Ancistrus honor hade blivit. Så det är nog ägg på G där också ;) har en albino hane så får se vad ynglarna får för färger . Vad tror ni? :) Och nu för en timme sen såg jag fjärilsciklider lägga Rom .. Dom vaktade ynglen bra men ville inte riskera nåt så flyttade på äggen till ett eget litet akvarium. Hur lång tid tar det tills dem kläcks? Äter dom nykläckt Artemia? Isf när? Efter 10 dagar då dom är frisimmande ? Alla dessa fiskar har jag i samma kar som jag byggt upp så halva karet har finkornigt sand och andra halva lite tjockare grus. Alltså halva sidan är scalare sidan med skiffer plattor och andra sidan Fjärilsciklid sidan med små krukor och stenar med grop och i mitten har jag gömställen till ancistrusarna :)) Och den iden att dela karet på det sättet har funkat ! Så får se hur det blir med fjärilarna när dom föds och nästa gång schalarna lägger ägg och när ancistrusarna börjar leka, om det funkar enda till slutet som jag hoppas att det ska :D Lite bilder kommer :)