Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 461 ggr
Lilamp
0

Fortf sjukt i mitt akvarium!

Nu har jag haft akvarium i ett år och det verkar omöjligt att få ett bra klimat! Har testat allt! Alla ger sina förslag experter som hobbyister men inget hjälper. Får inse att många fiskar antagligen är sönderavlande eller vad det heter.

Efter 2-3 veckor blir det på samma sätt! Först fullt friska sedan magrar de och får som en knöl på ryggen sedan dör de. 

Det är Platy som Guppy som dör. Inte Neontetra! 

Har lagom med fiskar, matar varannan dag, har bytt 1/3 vatten varannan vecka och jag fick rådet att inte byta vatten så ofta av en veteran. Inget hjälper!

Tänkte ta en storstädning av sanden men fick se ett litet yngel så nu  vågar jag inte.

Ger snart upp!!! 

Några råd?

LajvKrattan
1

När fiskar får krokig rygg och dör så beror det på att de är sönderavlade. Byt till en frisk art.🙂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Lilamp
0

Kan man köpa egen avlade Guppy och Platy? Rekommendation önskas!

MalinMalvina
0

Vart finns du? Har Guppy yngel efter föräldrar inköpta för ett år sen (!) Dessa vuxna guppys var oxå egenuppfödda, aldrig varit sjuka och deras avkommor är superfina.

Jag finns i Nyköping och jag skickar inte fisk!

Lilamp
0

Jag bor i Göteborg! Hoppas någon vill sälja här omkring för jag vill inte heller att de små liven skickas!