Ynglande molly
Min mollyhona har äntligen släppt ett litet gäng yngel men hon är precis lika smällfet som innan. Hur länge kan hon hålla på att klämma ur sig yngel ??
Tackar :)
ja dom är urgulliga!
Har inte haft molly eller Guppy innan som ynglat av sig ( bara lyckats få hem hanar) så man har lite dålig koll.
Visst är det kul med yngel men hade nästan hoppats att det inte blir något mer. Hade tänkt börja om i det karet med något nytt men som det ser ut nu så får man väl fortsätta med blandmollysar :p
Du kan ju låta dem gå till nya hem?
Medarbetare på akvariefisk ifokus
iofs men vill någon ha såna blandisar? Pappan är svart och mamman är ljust gulvit så ynglena ser ut att bli rätt fläckiga :p
Kan ju alltid försöka :)
Har du några i rätt ålder i september och bor söderut(Skåne/Halland/bleking) så kan jag tänka mig ta några :)
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
tyvärr mitt i Småland .. iofs inte sååå långt bort ;)
Nej, tycker om att ta roadtrips ;) kan ju se i slutet av sommaren ;)
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
Hehe samma här! Dom mumsar loss rätt rejält här på finhackade mygglarver och cyklops så dom blir nog feta å fina ;)
En vecka gamla och dom växer ordentligt. Frossat loss på cyklops så dom e runda om magarna !! Svårt å få dom att fatta att man ska va still när dom ska fotas !
De ser fina och välmående ut, bra jobbat! :)
Mwhaaaa! Vilka gullungar! 😍
Ja dom e uuuursöta! Väntar bara på att resten av dom ska ploppa ut.. helst innan honan spricker :p
Ser ut som att den där jätte magen kommer tömmas när som helst.
Har jag tyckt dom senaste veckorna men hon ploppade bara ut 6 st nu senast så det kommer väl att spruta ut yngel snart! Och fler lär det bli. Köpte ett par honor till för att hanen skulle låta henne vara ifred men han total struntar i dom nya damerna! Mycket bättre att snuska sig med den höggravida Tunnan :p
När honan är så höggravid som denna är så är det ett tecken för hanarna att hon ska paras igen och därför är hanen så på denna.