Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1802 ggr
farido13
0

Vad för sorts rocka?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är det för sorts rocka? Den var nog 20cm lång

[Evisen]
0

Kan det vara en motoro rocka?

emmej62
0

det ser ut att vara en vanlig Potamotrygon Hystrix, de hette förr Potamotrygon motoro om det är mer bekant.

Taggeman
0

Gissar på den här sötvattensrockan (Potamotrygon laticeps) tillhör familjen stingrockor.  Bilden du har visar en dåligt färgad rocka. Var fota du den?               http://www.tropicarium.se/index.php?id=249

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

farido13
0

den är den färgen som den är i billden och det är en sötvattens rocka, den gick i samma akvarium med en liten arrowana

farido13
0

hur stora blir dom och hur stort akvarium behöver dom

farido13
0

asså hur stora blir dom vanligt viss

[Evisen]
0

Googla på de namn du fick Farido13. Då får du rätt info och svar direkt👍.

farido13
0

Evisen hade rätt namn, men det står att dom blir 100cm långa, jag skulle vilja ha nån rocka som inte blir 100cm lång utan är kortare

Bjallstal
0

Finns rockar vars sköld inte blir mer än ca 40 cm i diameter. Dock kräver dem också rätt stora kar.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

farido13
0

okej

Bjallstal
0

Kolla inne på rovfisk.se flera där som har rockor

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

hejkomochhjälpmig
3

Den minsta arten (vad jag vet?) Potamotrygon scobina ska bara bli ca 30 cm över disken om jag minns rätt, dvs utan stjärten inräknat så den landar väl på ungefär en halvmeter i längd ändå. Så det krävs ett rätt rejält akvarium för att hålla sådana också. Hur lätt den är att få tag i, eller hur mycket en sån går på vet jag dock inte! 🤐