Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 722 ggr
Apsn-
0

Snäcklingar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade detta i karet igår kväll! Har aldrig haft snäcklingar förut! Har ni några tips?

nickiee
0

äppelsnäckorna sköter sig själva grattis till snäckungar

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

[Tinitusan]
0

vad roligt! vilken färg är föräldrarna?

mina har roligt men vill inte lägga ägg, så lite avis är jag ;P

Apsn-
0

Tack så mycket! :D

Tror dock att jag vill försöka flytta äggen eftersom jag har slöjstjärtar i samma kar. Dom äter ALLT som de får in i munnen…  :S

Apsn-
0

Har en gul och fyra rosa så jag vet inte riktigt vilken färg de får! Vet dessutom inte riktigt vad föräldrarna har för anlag heller så det blir nog lite utav en surprice sen när de kläcks! Jättespännande! :D

Har aldrig fått ägg från snäckorna tidigare då jag haft högre vatten nivå ett tag. Tog dock låååång tid innan de lade denna klase efter jag sänkt vattennivån. Förmodligen blir det nog störda av slöjisarna i karet..

Apsn-
1

Hittade precis en till äggklase! 😃

Julip
0

Ååååh äpplen! Är nästan deprimerad över att dom inte får säljas :(

[Jens]
0

Jag får säga grattis även om jag samtidigt måste säga att om du blandar färger så blir de inte renrasiga men det kanske inte är så viktigt?

Apsn-
0

Tack så mycket Jens! För mig är det kanske inte jätteviktigt även om jag egentligen vill separera dem åt (har bara ett kar för tillfället) men men får tjata lite på pojkvännen ;)

[Jens]
0

Hehe, det är ju det som är problemet för man måste ha fler kar för att få det perfekt ;)

Det räcker ju gott med 30 L nanoakvarium. Jag har t ex två st nano där snäckorna går.

Apsn-
0

Ja jag ska försöka skaffa ett nano så kan man ha en sort i stora karet och en annan i det lilla. Och så fiffigvt att man kan ställa det mindre karet i akvariebänken ^^

Apsn-
0

Ja jag ska försöka skaffa ett nano så kan man ha en sort i stora karet och en annan i det lilla. Och så fiffigvt att man kan ställa det mindre karet i akvariebänken ^^

Ankah
1

…eller använda som sänglampa.    =)

Apsn-
0

# Åh vad mysigt!! Haha fast skulle ju få rätt svårt att slita mig från karen och somna XD

Apsn-
0

De första är kläckta nu! :D stora som knappnålshuvuden men ändå så snabba! :O