något positivt i all otur...
Bild kommer strax!
Grattis! 🙂 du behöver inte göra nått låt hanen ta hand om dom, så blir det fint.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
haha tack tack, ja jag tänker mer att grottan är väldigt djup o står inte tillgänglig för vidare rörelse i vattnet, men det blir nog bra, men hur lång tid tar det nu innan det blir ngt av?
Hanen fläktar över rommen så det sköter sig själv. Bara att vänta och se om det blir något av det.
ok men hur lång tid tar det? jag har ju ingen aning, trodde inte det skulle hända får jag erkänna haha
rör det sig om 1 vecka eller 1 månad?
Tror det tog 2 veckor innan mina hade flyttat ur grottan 🤔
Här har du min tråd om du orkar läsa igenom :P
http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/50d56e41d3b4fd1ef3002990-ancistrus-rom
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Grattis Tinitusan !! Så kul för dig !
Ja kul! Om två veckor bör du ha frisimmande små miniancistrusar :)
haha ja klart jag orkar läsa cissi!
o tack ni andra, jätteroligt, nu får jag fylla kar med Ancistrus istället, men oh så roligt, o häftigt att de trivs så bra, en liten klapp på ryggen till mig själv =)
Kul :)
läste tråden, jättegivande, nu vet jag vad jag har att vänta o vad som ev kan gå snett, o hur jag ska göra om jag ser ägg utanför etc, tusen tack =))
Så lite så :) Kul att hjälpa.
#1 Åh, snutte! Vilken trevlig ljusglimt mitt i allt!
Ja det var himla roligt! Hoppas nu bara det blir ngt men även om det inte blir så är det ju ha garanterat så att de leker igen =))
usch besviken, tyvärr ser det ut som det mesta av rommen är borta, hanen ligger dock fortfarande o fläktar där inne o jag tyckte mig se lite grann så möjligt att där finns ngn.
att han inte riktigt fått rätt på det första gången är kanske dock förståeligt, dessutom upptäckte jag tendens till lite nitrit idag, inte ens uppe i 0.3 men inte helt gult heller, kanske kan ha påverkat.
dock är jag nyfiken vad som hänt med själva äggen, äter hanen upp dem eller flyttar han ut dem ur grottan så mina pansarmalar har haft lite fest?
o jag funderar på placeringen av grottan, nu står den med öppningen ut mot framrutan i hörnan, jag tänker att det kanske inte är så mkt cirkulation där, men samtidigt har jag riktat pumpen snett över åt det hållet.
vad tror ni, är det grottans placering, tendensen till nitrit eller bara att han är nybörjare på det här??
ingen som har svar på mina senaste frågor?
kan i allafall meddela att där åtminstonde finns 2 st yngel nu för jag såg två små svansar bakom hanen precis, o två är ju bättre än inga alls =)))
Haha oj nu såg jag precis min andra hane i stora karet jaga iväg vad jag tänkt sista dagarna måste vara hona, brun, o sen försökte han tränga sig in i hålet(som är litet!) O nu hänger han halvvägs ut o fläktar, jag som PRECIS tänkte jag ska flytta över honom med en av albino honorna till hörnan i helgen!
Vad blir det där yngel av den blandningen? O jag som har red claw räkor i det karet, inte tänkt att få bebisar där ju!
Skulle tippa på bruna :) Men det återstår väl att se :)
haha men suck, bruna känns som de är extra svåra att bli av med eller? fast nu simmade han in i hålet jämte så jag vet inte haha, fast kan ju vara så oxå att romen hamnat på akvarieglaset bakom tegelstenen o att han kom åt det bättre från det hålet, som sagt återstår ju att se, stannar han kvar där så är det ju rom, gör han det inte så flyttar jag honom så fort jag bara kan haha
Har bara sålt bruna yngel tidigare, tyckte det tog lite tid att få sålda faktiskt. Andra kullen som var på 121st och sålde väl kanske hälften sen var ingen intresserad på ett tag så bestämde mej att ge bort dom till en affär.
Albino ska vara lättare att få sålda och dom gula,röda är lättast att få iväg då dom är mer ovanliga.
ja men precis, min tanke oxå att de gula borde vara enklare därför jag vill bara vill ha dem o försöker bli av med de bruna, dock har jag ju nu 2 honor o 1 hane o en som är för liten fortfarande, kanske kan man annonsera dem som lekpar då snart =)
åh röda är nice, tror jag sett ngn bild på det men inte säker, om man korsar en röd med en albino borde de bli röda ju…hmmm…;)
men albinohanen kom ut nu när det var mat, tror hans tilltänkta grotta är alldeles för liten för ändamålet, dock har jag 3 olika grottor o hörnan så han kan välja o vraka där sen =)