fascinerande småsaker =)
så precis som ni andra säkert oxå gör sitter jag ju framför mina kar o spanar, jag lyser även med min telefon på kvällarna när karen slocknat, inttressant att se de nattaktiva =)
tyvärr finns det bara 3-4 ägg kvar hos min Ancistrus hane, inte säker på var de andra tagit vägen men jag hoppas i alla fall dessa överlever. men när jag satt där o lös häromdagen så upptäckte jag 2 små räkor, kanske 1cm ungefär, hör o häpnad så är detta red claw räkor(Macrobrachium assamense) men det konstiga är att jag ju tömde hela det karet o bytte substrat, då passade jag på att flytta mina 3 MA över till 375 o inte var där några levande räklingar ngnstans vad jag kunde se, men antar att de kanske var så små då så jag inte kunde upptäcka dem ordentligt, igår satte jag mig o lös lite till o minsann nu räknade jag till 4, roligt att de överlevt trots allt!
o i mitt 375 har min mangroverot blivit rena yngelväggen, perfekt tillhåll för de små, o med Platy, svärdbärare o molly i karet kan ni ju tänka er själva haha, men jag har upptäckt ett annat yngel, tror bara det är ett, som har en hellång ryggfena, lite konkav huvudform o liksom ljusare ränder över ryggen, detta MÅSTE vara ett marigold yngel men vad jag förstått ska dessa inte vara könsmogna än, spännande att se när det växer upp!
o som nämnt i annan tråd har jag även lyckats odla tubifex, hélkonstigt o lite äckligt men himla häftigt!
det är med akvarium är ju verkligen helt fantastiskt!
har ni varit med om ngt sånt där märkvärdigt som ni höjt ögonbrynen för o undrat hur sjutton det gick till??