Vad är detta?
Vilket konstigt rosa ludd! Aldrig hört talas om tidigare så jag har ingen som helst aning. Skulle vara intressant att få svar på vad det är.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Eller hur? Jag har googlat o googlat men inte hittat, det måste ju vara ngn typ av alger känns det som, såg precis en räka sitta o mumsa! Tänkte jag låter bli o mata någon dag o ser om de äter upp det! Men om ngn kan svara på vad det är vore jag tacksam!
Ja hade det varit grönt eller i brun ton så hade man absolut gissat på alger men.. Rosa?!
Haha ja jag tittade länge innan jag blev övertygad av att det faktiskt är ngt!
Följer.
Vad det än var, så var det uppenbarligen väldans gott! 🤪
hahaha ja precis, funderar på om det kan varit bärnstenen som gav intrycket av att det var rosa.
Det är inte bärnstenen som avger nånting då? Det är ju ändå kåda liksom… ?
hmm, det var ju en intressant tanke! fast har ju haft det i typ 4 månader nu o inte sett det innan, fast det var ju väldigt svårt att se i o för sig..
ja de är flitiga =)
Googlade lite på bärnsten och kunde inte hitta något om att det luddar i vatten så det är nog inte det iaf….
nej väldigt kontigt, jag funderar på om det kan vara maten som kanske avger ngt som sen växer till sig o i sin tur blir uppätet haha
så idag upptäckte jag att det där rosa luddet även dykt upp i mitt räkkar så jag har dragit slutsatsen att det måste vara maten, så jag ska prova attt dra ner helt några dagar o se om det försvinner, här har jag ju ingen duktig Ancistrus till hjälp!
Meh, vilken konstig mat som avger sånt! Vad är det för mat? Så man inte råkar köpa just den…
Tror det är det röda frystorkade diskusfodret som kanske inte ätits upp helt o trillat ner mellan stenarna så de inte når det, men det är ju bara en hypotes!
ok så ni kommer aldrig tro det här!!!
det rosa "luddet" är tillbax, o hör o häpnad, när jag knäpper på glaset så drar det ihop sig till mer eller mindre osynligt för att sen efter en sekund ungefär sträcka ut sig i bli lika luddigt igen, med andra ord det är ingen växt!!!
Haha, va spännande det låter, jag vill också ha det här rosa luddet!
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
hahaha ja alltså det verkar ju vara ngt i stil med anemon, finns det sötvatten versioner haha
Typ en sötvattenspolyp eller något sånt?
Fasen vad intressant. Ska bli kul att se om det går att komma fram till vad det faktiskt är!
ok efter lite googlande har jag kommit fram till att det är ngn typ av nässeldjur, polyper, det står att dessa kan komma från levande föda eller tex plankton etc o jag tänker att det kanske kan vara mina maltabletter som är boven, ser nämligen lite även i räkkaret, det står att de inte är ngt större hot mot ett akvarium eller dess invänare o att de ofta inte lever mer än ca en vecka, omtyckta av tex ancustrus haha
Men herre mig så konstigt! Aldrig hört om detta förut, jag hade allt blivit lite skrämd om jag knackat på glaset och det där drog ihop sig. Varför tror du det är maltabletterna, innehåller de något speciellt? Och vad har du för maltabletter?
Frågvis är jag för jag vill inte ha detta hemma hos mig, låter lite för läskigt för mig😊
ja precis lilo ngt sådant!
mimåne tror det är dem därför att det är den ända maten jag använder i båda karen o eftersom det stod att det kan komma från mat med plankton tänker jag att de vegetabiliska algtabletterna kanske mkt väl kan innehålla plankton, o dessutom har jag precis bytt märke på dem o tror det började ungefär samtidigt, fast det är ju bara en gissning!
Puh, dessa har jag inte hemma🥵
Fan! Jag stack och köpte den maten nyss..
haha men alltså det behöver ju inte alls vara den, tex matar jag med den i alla mina kar o det är bara de två jag ser detta o då framförallt i mitt 56, dessutom äter ju både räkorna o Ancistrus dem så nog inget att vara orolig över tror jag =))
Men i fall att… 😃
haha ok ja i fall att, hoppas inte det är ett amerikanskt företag som stämmer mig för förtal sen ;P lol
Haha. Jag har matat med den i perioder länge å aldrig fått det coola rosa luddet.
ja du ser!
Det var det coolaste! Den maten ska jag genast gå ock köpa!! 😉