Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 534 ggr
Sabsan
0

Ditt drömakvarieprojekt

Hej!
Det vore spännande att få höra er berätta om era önskeprojekt. Om ni hade fria händer vad skulle ni sätta upp för akvarium då? Storlek? Invånare? Växter? Beskriv så detaljrikt som möjligt så blir det mer spännande. :) Tänk er att ni har oändligt med pengar och plats för ert projekt. :)

CatchFatch
0

Om jag fick välja så skulle jag vilja ha ett på ca 200-250L och sedan skulle jag försöka härma Roxie's stora akvarium men med inspiration från ett av dynamitella's gamla akvarium.

( Dynamitella's var egentligen en petbox men den var väldigt fint uppbyggd och var det som gjorde att jag blev inspirerad att hålla på med akvarium )

Vet inte exakt vilka växter för jag ändrar mig ständigt men troligen :

H. Polysperma, både rosanervig och vanlig

Skruvvallisneria

Musselblomma

Papegojblad

Anubias

Hornsärv

Skulle ha ett stim med neontetror ~ 20st

Ett par av Fjärilciklider

Ett stim på Kilfläcksrasbora ~ 20st

Tror jag :P

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

[Tinitusan]
1

oohhhhh jag vet precis vad jag skulle göra, ett akvarium i storlek >720 som är hörnbyggt o inbyggt i väggen, kanske 60cm högt o 2m in i storarummet o kanske 1m runt hörnan in i hallen, sen skulle jag ha ett rum bakom som skulle vara mitt akvarierum med alla tillbehör o extra karantänker m.m.

sen hade jag haft ett helt gäng med små kar runt om i huset med räkor i, OCH sen hade jag byggt om min källare till en fiskaffär, precis som farbrorn här i klippan hade innan han la ner för ngn månad sedan efter över 30(!)år, tänk vilket underbart liv =)))

Sabsan
0

#1 Det låter jättefint! :)

#2 Vad skulle du ha för fiskar, växter och inredning i det megastora akvariet? :)

[Tinitusan]
0

vet inte!! haha just nu har jag snöat in på påfågel oscars, så personliga men så långt har jag inte kommit än i tankarna, dock skulle jag ha mörkt substrat o nattljus!