Fjärilsciklid+Kakaduaciklid=bråk?
Hej, min pojkvän har ett 110-litersakvarium och idag var vi på en djuraffär. Han impulsköpte lite lysrör osv men även två fjärilsciklider då de alltid ser väldigt fräscha och fina ut i den affären. Hon i affären som vi pratade med sa att det inte borde vara några problem med ett kakaduaciklidpar och två fjärilsciklider, och i så fall borde det vara fjärilarna som är de som börjar bråka. Kakaduorna har dessutom alltid varit relativt snälla mot platysarna som finns i karet så vi trodde att det skulle bli lugnt. Men neeeeeej, kakaduorna är nu jättearga och jagar fjärilarna så fort de får syn på dem. Kommer det lugna ner sig eller vad ska vi göra??
Ingen som vet? Läget känns lite akut då fjärilarna knappt rör sig längre, de är bara uppe vid ytan och andas jättesnabbt :)
Ta tillbaka fjärilarna till butiken imorgon. Får de ingen plats för kakaduorna så är det inte lönt att försöka.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Dom fick flytta till mitt 375-liters. Där är ju alla mina fiskar supersnälla och superfega och jag rotade fram mina gamla röda mygglarver samt. lite easylife multicura som jag slängde i så nu borde dom må bra :)
Skönt att de löste sig ändå :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus