Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettauktioner-träffar-aktiviteter
Läst 1043 ggr
Imasy
2

Akvarieträff?

Jag jobbar på en herrgård där vi har restaurang, cafe, konferens mm.

Tror ni det skulle finnas något intresse av att ha en akvaristdag, där man t.ex kan byta/sälja fiskar?

Vi har en övervåning där man skulle kunna hålla till, och för den som är hungrig finns det buffe/fika på nerevåningen.

Finns det någon förening man kanske kan ta kontakt med? Det är Falun/Dalarna det handlar om.

[Spaceships]
1

Ja! Det låter som en jätterolig idé.

Imasy
2

Frågan är ju bara, om man ska ha en förening bakom, eller om vi ska göra någon form av "ifokus-träff"? 

Vi lär ju ha folk som kommer iom att vi kommer annonsera ut på våra sidor att detta blir av, och då funkar det ju inte att typ 3 tappra själar kommer. Dels så lär vi ju veta att vi får plats, och sedan så man kan beräkna matåtgången.

Det jag kan tänka mig är att man säljer/byter fiskar, växter ev utrustning. Förutom de som redan har hobbyn kan det ju vara roligt om andra intresserade kan komma och lära sig mer.

Jag är öppen för förslag :)

Emel
0

Jag hade iallafall varit  intresserad om det var i Skåne. Men bra idé så hoppas det blir av någon gång och att fler kanske inspireras :D

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

[Spaceships]
0

2# Jag har noll koll på föreningar, så inte den blekaste. Men det är inte så svårt att kolla upp, egentligen. :)

[Spaceships]
0

Man får väl hjälpas åt ett par för att styra upp det hela, i sådana fall. Jag är absolut villig att hjälpa till om det behövs. (Beroende på datum då.)

Imasy
0

För att citera han som äger stället; Det här kör vi på!

Han la även på förslag att är det fint väder kan vi ställa ut konferensbord ute på gräsmattan om det skulle bli mycket folk.

Så är det någon som är intresserad eller vet någon förening som kan tänkas vara intresserad är det bara att hojta till!