Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1633 ggr
[melowi]
1

54L på IKEA-möbel?

Är det här någonting ni skulle kunna ställa ett 54L akvarium på? 🙂
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60275812/#/20275814

Max. belastning/hyllplan: 13 kg
Max. belastning/väggskåp: 20 kg

Lilolizeit
0

Det där är väl samma modell som expedit? fast med några små ändringar?

Jag har i dags läget ett 45 liters på en expedit och det funkar fint. :)

Jag skulle iaf våga ha ett 54-liters på det.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[melowi]
0

Lilolizeit: Det är mycket möjligt, tycker att modellerna är väldigt lika. Eller så har dom bara bytt namn ☝️ Har du någon glasskiva eller dylikt på din om det skulle komma vatten på och möbeln sväller upp? 🙂

Lilolizeit
1

Jag är så nyfiken så jag fick leta fram någon info, det verkar vara annan yta för att minska repor och lite rundade hörn, annars samma. :)

Nej jag har ingenting alls, bortsett från frigoliten under akvariet. Det har väl stått på den möbeln i ca 6 månader och jag slabbar som bara den med vatten, men den har inte svällt upp alls. 🙂 En möbel helt i min smak alltså, haha

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

MalinMalvina
0

Vi har 54l på en expedit och det funkar kanon :) slabbar som attan med vatten och det har inte hänt nått :)

kallepudas
1

Även om det fungerar så om man lägger till cirka 350:- så kan man köpa en möbel som är avsedd för akvarium vilket gör att man kan känna sig helt säker.

usvead
0

Jag har mitt 96L på "Trofast" i furu.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20087525/

Den finns även i vit folie fast jag tycker inte den känns lika gedigen. Som tillbehör finns olika plastbackar och hyllplan.

Roxie
0

Jag har 54L på expedit.

// Sofia

peppe_ing
0

jag har haft 100liters på expedit i 4 år nu och även om man slabbat en hel del så står det stabilt utan några skador. Vände bara på hyllan så den lite längre sidan är uppåt.