Mata ålar
Min bästis har kuhliis som jag, 7 st tror jag?
Hennes andra fiskar käkar upp all mat så de får knappt i mig mat. (jag har varit med och sett det) Hon har också sagt det själv. Jag kan inte hjälpa henne då jag inte haft det problemet med mina.
Är det någon själ som kan svara på detta så att jag kan visa henne det här? Jag vill ju också att de ska få i sig maten. :)
Det är något med 50l tror jag.
(omni såg tif så sa jag att det var mina för jag trodde att jag inte fick säga att det var hennes men det fick jag visst) :P
Jag tar ett litet skäl och sätter en fryst kub med mygglarver i och sen petar jag ner den en bit i sanden så det blir en liten ingång till ålarna men så inte nån fisk kommer åt. Fiskarna matar jag samtidigt :)
Ska ta en bild! Uppdaterar snart
Så :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Jag brukar släppa ner maten precis innan jag lägger mig och då får de troligtvis ha maten ifred. =)
Tack ni två, ska ringa henne. Hoppas det funkar :)
Men va betyder en skäl? #1
Ett skäl betyder en behållare typ :P
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
ni tänker nog på kärl va ;)
Jag fick tipset av Cissi och det funkar kalasbra. Sen tror jag iofs att det räcker med matrester på botten som de andra missar och en och annan bottentablett efter släckning. Då klarar de sig.
#6 Precis!
IQ fiskmås 😟 (Jag alltså)
bottentablett! Precis det ordet sökte jag när jag skrev mitt inlägg. Dessa slänger jag i bland växter innan jag släcker akvariet och då letar sig ålarna fram och äter utav det.
Hon hade visst räkmat till ålarna, haha!
Men nu har hon köpt tablett och mygglarver. Tebletterna lägger hon i gömställen som ålarna är på. Och jag tror hon gjorde som #1 sa
Va bra! Hoppas det löser sig :)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes