Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: reptilhörnan
Läst 1942 ggr
Sarah E
0

Lustigt kryp i karet

Helt vitt, nästan genomskinligt, ca 1 cm långt. Såg ut som en liten kräfta med 6 ben (tror jag) och två spröt längst ut på stjärten. Vad är det? Någon som vet?

[Evisen]
0
Inkanyezi
0

Kan det vara en silverfisk? De brukar ofta dyka upp just där.
De kan vara genomskinliga.

Sarah E
0

Hm, nej, såg inte alls ut som daphnier. Den var mycket mer långsmal, som en kräfta, och benen stod ut på sidorna. Silverfiskar kan väl inte leva i vatten? Den såg nte ut som en silverfisk riktigt heller… Konstigt men kul att hitta andra djur än fisk i karet tycker jag :)

[Udoon]
0

sländlarv av nåt slag kanske?

Taggeman
0

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Sarah E
0

Taggeman: Det var väldigt likt den mittersta bilden förutom att den hade två spröt bakning inte tre. Men huuuur har den hamnat i karet?!? Har inte tagit in någonting utifrån…. Jo iofs några stenar men dem har vi ju tvättat i hett vatten…

Sarah E
0

Jag försökte ta en bild men den var ju så liten att det inte gick att få fokus…

-Cissi-
0

Sån?

Sländlarv

Ta bort den, dom kan ta mindre fiskar och yngel. Har fått såna i mitt kar tidigare och dom kom via frysta vita mygg. Trodde omöjligt att dom skulle kunna leva efter att blivit fryst men tydligen överlevde dom hittat typ 5.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Sarah E
0

Ja! En sån var det fast vit då. (vilken sjukt lång länk, haha). Äckligt! Jag vet inte vart den tog vägen… hoppas ja sög upp den när jag städade karet. Har iaf inte sett till den efter det.

-Cissi-
0

Du får hålla koll :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Sarah E
0

Ja, hu!

[Seaside]
1

#8 Eouu, creepy Förskräckt

mimåne
0

Hua!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Sarah E
0

Ja fy, och idag när jag tände lampan så märkte jag att det enda överlevande platyynglet (knappt 1 cm långt) var helt borta. Läskigt. Är nästan hundra på att jag såg hen efter "städningen". Hen kan inte ha dött av den eftersom jag bara bytte lite vatten. Så det som kan ha hänt är att jag antingen råkat suga upp ynglet av misstag (fruktansvärda tanke 😮😭) eller att det det konstiga djuret ätit upp hen. Man får katastroftankar om vad som kan ha hänt 😕

mimåne
0

Oj! Visst var det i barnens akvarium?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Sarah E
1

Ja tyvärr :( Men de tycks inte ta det så hårt. Jag tycker det är jobbigare. Finns två nya små yngel också så de får glädjas över dem istället.