Era 60-litersakvarium!
Hä kan ni lägga ut bilder på era akvarium med 60 l! Jag vill ha inspiration! :)
Maja
Ha o ha, du ska bare ha! som pappa sa till lille Emil i Lönneberga 😉
#2 Åh! Guuud va snyggt! Jag har problem med alger, växterna dör fort och det blir dlemmigt/äckligt i akvariet..:( Ska köpa in mycket växter och fler fiskar. Har just nu bara en mal…
Nackdelen med de här små akvariepaketen är att belysningen är urusel vilket inte är optimalt för växterna. I mitt högra akvarium där jag har växterna i mitten har jag kluvit en 0,5l ölburk och satt på lysröret över växterna. Blir som en liten reflektor som ökar på ljuset lite iaf.
Det gäller även att göda växterna. I mina små akvarium kör jag med Easylife Profito och EasyCarbo.
Putt :)
Har du prövat vår hjälpsamma sökfunktion här på sajten Julip? Vi har 3 fulla trådar med bilder på medlemmars akvarium och en del 4 har nyligen startats. Där hittar du säkerligen akvarium i denna storlek :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#6 Varit aktiv medlem på iFokus sen 2007 så ja, det har jag absolut använt många gånger. ;) Förstår inte vilken skada det gör att jag puttar upp en gammal harmlös tråd faktiskt, som är inriktad på 60 liters. Har för mig att forum är till för att skapa trådar och putta upp sådana man vill ha aktuella igen och jag kunde inte hitta någon likadan tråd som denna så jag såg mig inte direkt göra fel när jag puttade upp denna. :)
#2 Var köpte du din hylla?
#7 Tror inte Minåne menade att du gjort något fel utan försökte bara hjälpa dig :) Chansen att massor av folk börjar lägga upp bilder på sina 60-liters här är ganska liten, så i trådarna som Mimåne pratade om kan du hitta mer inspiration :) Där finns flera 54-liters tror jag, som är en rätt vanligt storlek :)
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Så här såg mitt 54L ut för mååånga år sedan, kanske t.om. 9 år sedan 😃 Jag ska starta upp det snart igen så då kan jag lägga in en till bild…!
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Ooo läste inte tråden, men ja det skadade ju inte…! 🤫
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Julip, jag ber om ursäkt om du tolkade min kommentar stötande eller som att du hade gjort något fel. Det har du verkligen inte gjort. Vi på akvariefisk är så glada för våra aktiva medlemmar och alla kommentarer med god ton och stämning är välkomna i trådarna, gamla som nya. Det är verkligen roligt att se inlägg som har några år på nacken dyka upp som aktiva igen.
Det jag ville med min kommentar var endast att ge den hjälp jag kunde. Ett tips här och där kan vara kul tänker jag :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#14, #15 Fina kar :-) Ska du inte fylla på lite mer vatten så du slipper se ytan samt få kalkfläckar på glaset?
#16, jo, men jag är inte alltid tillåten att komma med förslag i just dessa två kar… 😉