Illa blocketannons
Vet inte om jag ev bryter mot någon regel ifall jag länkar till annons på blocket men då detta ser fullständigt vansinnigt ut vill jag gärna sprida detta vidare så jag hoppas tråden får vara kvar! Någon som känner denna människa som tryckt in två stackars sköldpaddor i detta minimala utrymme? Jag har mailat och ställt lite frågor, hoppas på svar under morgondagen.. Fick ont i magen av att se bilderna. Stackars sköldpaddor, jösses! 😭 Hoppas någon kanske härifrån kan ta sig an dom och rädda dom från dendär misären.. 😫 http://www.blocket.se/stockholm/Akvarium_med_2_skoldpaddor_pa_kopet_53390691.htm?ca=11&w=1
😕
Gör gärna en anmälan till jordbruksverket i ditt län (http://www.lansstyrelsen.se/stockholm/Sv/djur-och-natur/djurskydd/djur-som-far-illa-webb/Pages/default.aspx) angående djurhållningen för dessa två stackarna sedan när du har gjort detta, klicka på anmälningsknappen längst ner till vänster (se bild) och berätta gärna för blocket att du har gjort en anmälan till jordbruksverket så är de uppmärksamma på att detta kan ske vilket de uppskattar att man gör.
Du är naturligtvis anonym om du så vill.
Såg också den där annonsen och blev illamående…
Och det har är anledningen till varför djuraffärerna ska ta sitt ansvar…
#4 Håller med. Men även om djuraffärerna gör rätt och informerar, vet dom ju inte hur köparen gör när han/hon väl är hemma…
Jag gissar att den här ägaren köpte några små gulliga sköldisar, utan att veta hur stora dom blir med tiden. Djuraffärerna informerar väldigt dåligt vad som gäller o vad djuren kommer att få för behov. I början går det bra med ett litet akvarium men sen växer dom ur burken.
Nu har det gått för långt och h*n vill nu bli av med dom.
Den positiva delen att dom här djuren har möjlighet att komma till ett bättre ställe.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Vi vet ju heller inte om det bara är tillfälligt sköldpaddorna är i det lilla akvariet. Troligtvis inte då det är utrustat med UV rör och inget annat antyder om detta.
Tråkigt att folk inte läser på mer om djuren de införskaffat.
Men är det inte bra att säljaren försöker hitta nya hem åt dem? Uppenbarligen verkar ju denna inte veta hur de ska skötas?
Det är bra att h*n gör sig av med dem jaa..
Det som är dåligt i vilket fall som är att personen i fråga inte har läst på för fem öre utan verkat tänka att 'antingen så får jag all info av affären' eller ' hur svårt kan det vara, det här går säkert skitbra' och i ett sådant fall så har personen skitit i djurens bästa typ.
Har vänligt men bestämt försökt prata med personen i fråga men han är inte kapabel till att prata överhuvudtaget. Känns som han är helt inkompetent ärlig talat. Blir så trött..
Det enda positiva i detta är att han iallafall försöker hitta nytt hem åt dom, men jag hoppas dom nya ägarna FÖRSTÅR att sköldpaddorna inte kan leva i dendär miniburken!
Vart är empatin hos vissa människor? Saknas den helt?
Förstår inte varför man gör såhär..
Den här var också rätt illa.. ser inte ägaren att det ser trångt ut??
http://www.blocket.se/uppsala/Akvarium_90L_med_tillbehor_53754142.htm?ca=11&w=3
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
#11 Annonsen du länkade till är borttagen/går inte att se längre