Körsbärsbebisar!
WIHOOO!
Mina gula Körsbärsräkor har fått sin första "kull" nya gula räkisar. Eller jag har bara sett en, kanske två än så länge. Så fiiiina små bebisar, typ 3 mm på längden just nu.
Men undrar om de behöver annat att äta än sina föräldrar. Vanligt fluval räkgranulat, duger det? Har bara 5 vuxna individer så stoppar ner en skalad ärta ett par gånger i veckan också, men inte mer då det tar dem lite tid att äta den och vll inte att det ligger och gör vattnet dåligt. Men bör jag ge mer grönsaker nu när det är bebisar i?
grattis! och om du har sett en räka finns det mer som gömmer. speciell mat behövs inte om din kar har väldigt bra mängd av alger eller om du kan addera ett löv i din kar ek/bok/catappa mm. går bra också för det finns mikroorganismer i bladet som små räkorna äter för deras första timmer/dagar 😂
Toppen ^^
Jo det har kommit en del kiselalger på sistoneså då får de säkert i sig mat ändå :)
Spirulina pulver, genchem biozyme, mosura bioplus, bee pollen är bra yngel mat. Alla finns i ebishop.se och chi ebi är också bra och pimpyourshrimp ha dem