Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 784 ggr
MalinMalvina
0

Förtvivlad!

Ibland hatar jag mitt jobb (jobbar som städerska) just av den anledningen att jag får se djurhållning som inte är av denna värld, speciellt akvarium för fiskar är ju inget djur.. I mitt yrke så är en relation till kunder viktigt, det betyder att jag lyssnar på vad dom vill prata om och berättar även om mig själv. Flera av mina kunder vet att jag har ett flertal akvarium och att jag anser att det är en rolig samt avkopplande hobby. Igår när jag kom hem till en av mina kunder drog han in mig i sovrummet (är inte så farligt eller snuskigt som det låter! ;) ) för att visa hans nyinköpta "akvarium". En låda med lock på ca 5l.. typ yngelkar liknande.. I denna lilla låda utan pump eller värmare med en skrivbordslampa som belysning hade han ett tunt lager grus, en ynklig ranglig växt och 10 (!) Guppys!!! Förklarar för honom att detta inte är okej djurhållning och får svaret: "Djur? Det är ju bara fiskar. " Och att djuraffären som han köpt det i sa att det minsann var okej! Kan lägga till att det inte var våra lokala affärer, här är dom faktiskt bra och kunniga. Han har inte plats för större och han ville börja med nått litet och lätt. Jag förklarar att ju mindre desto svårare, större chans för dåliga vattenvärden m.m men han vägrar att lyssna. Jag kan inte vara hur hård som helst heller då det kan resultera i att kunden avslutar sin städning hos oss och det har vi som litet nystartat företag inte råd med.. Vad ska jag göra? :(

Draken
0

Oj vilket dilemma :( Jag förstår att du blir upprörd och ledsen, skulle jag också ha blivit.

Det är ju tyvärr inte så mycket du kan göra åt det, vägrar kunden lyssna så blir det ju fel 😢

Som jag ser det, vad du kan göra i dagsläget, är att prata med chefen och tala om hur det ligger till och säga att du helst inte vill gå dit och se eländet 😕