Ancistrus har ju inte bebisar i magen utan rom. det ser dock ut som din är sjuk.. så tjocka blir dom inte om dom har magen full med rom. Tycker mej ana att det är en hane oxå?
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
-Cissi-: Kanske är en hane, den har bara ett fåtal spröt om de är det du syftar på. Vad kan jag göra för att den ska tillfriskna om den nu är sjuk? 😕
Kan tillägga att jag igår såg att den var röd där bak, som på den här ungefär: http://i37.photobucket.com/albums/e86/Schnutski/DSC_0128.jpg
Kan det vara bukvattensot möjligtvis? 🤔
Vad det kan vara vet jag inte.. kanske bukvatensot.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Åkte till djuraffären och köpte medi moor, hoppas att den blir bättre :)
det är en hane på bilden vet dock inte va det kan vara för sjukdom men ngt är det iaf
a
Vertus: Hoppas på att han blir bättre :) Har svårt att veta könsskillnaderna, har läst att tjejer inte hat spröt, på en annan sida stod det att de har mindre än hanarna och att hanar har stora spröt haha :S
Honor kan få minimalt med "skäggstubb" men det är inte så vanligt.
Kan du se om "fjällen" spretar? För isf är det nog bukvattensot. Och då är han nog tyvärr bortom räddning. Hade en för ett par år sen som fick det och det var tyvärr bara att avliva :(
Edit: Vet att det inte heter fjäll på dem men kom inte på ordet…
-Cissi-: Tack, då förstår jag! 👍
Sarah E: Förstår vad du menar, men nej det spretar inte som tur är. Hoppas verkligen att han klarar sig, knubbisen 😕
Ja det hoppas vi!
Den är inte förstoppad då?
Medarbetare på akvariefisk ifokus
mimåne: Så kan det också vara, vad kan jag göra om den är det? Vill gärna inte avliva den. Hela karet är behandlat med medi moor nu, magen har blivit lite mindre men tycker att den är väldigt dålig på att äta, dom andra malarna skyndar sig fort som bara den fram när tabletterna sjunker ner men inte den här. Kan såklart vara att jag missat att se men förstoppning hade jag konstigt nog inte ens tänkt på 🤔
Jag vet inte vad det är som är fel med din mal men jag ska svara på din fråga om förstoppning. En bit kokt skalad ärta kan hjälpa.
mimåne: Han avled för bara någon dag sedan 😕 Såg nästan ut som att ha en inre blödning 😐
Ojdå. Vad tråkigt. Förhoppningsvis är det som du säger och utgör ingen smittorisk.