sötvattens rockor! :)
Häftigt. :) Hur är rockor att hålla i akvarium?
Så häftigt! :) Var de mycket dyra? Har sett att dessa kan gå för en mindre förmögenhet.
Dessa e bland de svårare att hålla i akvarium, knte bästa nybörjar rockan så de kan sluta hur som helst! Men än så länge går d faktist över förväntan. De kan varavknussliga med maten o vattnet. Men de äter o skiter o e aktiva så de e bra! Så de e bara att hålla tummarna att de fortsätter så här! :) Dessa e inte så dyra, gav 1600 för ett par! :)
Kram /Tess
Dom är ju så grymt fina! Hade själv velat ha, men jag hade nog blivit utkastad om jag försökte få in det där hemma :P
Ja de e ju de! :)
Kram /Tess
as grymma men dom behöver verkligen ett stort akvarium. Jag skulle vilja ha rockor men tar plats eftersom jag har redan andra fiskar och har fåglar.
Nja dessa behöver inte så stort egentligen. De behöver bottenyta o de får de i detta karet ! :) Dessa får ju en bottenyta på 1.6 kvm! :)
Kram /Tess
jaha ok
Låt mig gissa.. Du har skaffat firrarna ifrån ngn på diskusforum eller monsterfish😉.
Du får lägga ut mer bilder när de har kommit i sin rätta miljö.
De e från aquazoo ja ;)
Kram /Tess
Bara en spontan fråga som dök upp nu, är det möjligt att husera rocka och sköldpadda ihop?

såå coola! lycka till!
Skulle vilja ha en stor innomhus damm med sånna i;)

hehe, man kanske kan ställa in en sån där kiddy-pool i vardagsrummet, då får de bottenyta i alla fall👍
Hahaha yepp! ;)
Kram /Tess
Hur stora blir dom? :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Dessa blir ca 30 över skölden! :)
Kram /Tess
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här e en liten film på dem! :)
Kram /Tess
Oj, vilka skönheter. 😍
Hur stora är de nu? :)
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
De e ca 15 cm :)
Kram /Tess
och dom blir bara 30cm. Jag trodde att om blir någon meter. Hur många liter behöver två sötvattenrockor vara då dom är fullvuxna.
Detta är en av de mindee arterna. Finns betydligt större. Man räknar inte litet så på dem utan mer va de behöver i bottenyta! :)
Kram /Tess
vad menas med Mab räknarcinte?
#5 Wow vilket häftigt akvarium.
WOWW Så himmla grymt! Var sjutton köpte du dom? Och vad äter dom?
//Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Tack! Dock skall de "rockanpassas" så några rötter skall ut o l malarna skall flyttas :)
Kram /Tess
Jag köpte dem på aquazoo :) De äter blandad frysmat!
Kram /Tess
Vad fina de är Tess!
Såg att det låg en hög med mat på botten.. Snälla, säg inte att det är röda mygglarver😉.
Sen såg jag vita strängar som flög omkring i karet, skiter de vitt? Har noll koll på rockor, men klarar de samma kurer som vitskitande diskusar?
Är det inte vita mygglarver som flyter runt? de skräpar ju ner nå otroligt 🙂 … en kompis hade en sån där å den vägrade äta annat än röda/vita mygglarver 🙂
Hahaha nä de e tubifex :)
Kram /Tess
Tubifex på marken i en hög i de vita e oxå tubifex maskar som släppt från nystanet! :)
Kram /Tess
🥵 Vad bra att det inte var röda mygg👍.
vadå tur att det inte var mygglarver.
Röda mygg har hullingar som skadar fisk när dom äter dom
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Röda mygg e inte speciellt näringsrikt, sedan e de kraftigt allergiframkallande o från förorenat vatten. Så de finns ju gott om andra alternativ mat!
Kram /Tess
jaha ok
varför har dom så lite sand?
När det blir lite varmare kan jag rekommendera daggmask :) #25 För att dom behöver bottenyta, så samma litrerantal men olika höjder gör en enorm skillnad.
Vilka underbaringar! :)
Detta är karantänkaret, så därav lite sand. I de karet de skall flytta till om några veckor blir de mer men samtidigt e de inte bra med för mkt heller!
Kram /Tess
Ang daggmask så kan man ju köpa fiskemask på burk i sportfiskeaffärer så de skall inhandlas här framöver! :) Vill få dem o äta allt annat först innan man börjar skämma bort dem! :)
Kram /Tess
Kom och tänka på en bekant som hade rockor för några år sedan. Funkade jätte bra tillsammans fram till att dom blev könsmogna, då blev det storbråk.
Du vet säkert redan det men kan vara bra att ha en evakueringsplan till en av dom, om dom skulle gå på varandra i framtiden.
Annars väldigt fina små varelser! Tror det kommer bli toksnyggt i det andra karet senare!
De e litebtjaffsigt med dem, honan är den dominanta av dem. Hon skall äta först, han får inte komma i närheten av maten innan hon e nöjd ;) Men skulle de bli värre så att de skadar varandra så får man väl flytta en av dem :) platsen finns! ;)
Kram /Tess
Gud vad häftiga! :D
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
De är väldigt vackra, Tess! :)
- Emil
Tack!!! :) Här e hannen :)
Kram /Tess
De är såå coola :O
- Emil
Kan privatpersoner köpa där du köpt dina Rockor? Är ute efter samma rocka.
#51 Det är vad jag vet rätt vanligt att affärer kan ta in rockor på beställning.
Åh, nu känns de tråkigt att jag bara har 54 liter:( så grymt fina!!!!!!
MVH: En djurälskande Clara
54 liter sällskap 10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk 2 Sibiriska dvärghamstrar<3
Ja privatpersoner kan köpa i från aqua zoo :)
Kram /Tess
Någon uppdatering?
Glöm ej att följa min tråd på NCS (Nordiska Ciklidsällskapet):
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?68828-Mitt-720-liters-projekt-med-Sydamerika-som-fokus