Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2299 ggr
[melowi]
0

Vattentätt giftfritt lim

Fick hem mitt slott till akvariumet idag, fraktar från USA. Visade sig att en del är trasig och undrar nu vad jag kan använda för lim som är vattentätt och utan gifter så det ej är farligt för akvariets invånare? :)

[Tinitusan]
0

Juwels lim är kanon, använde jag nu sist när jag limmade rötterna till bakgrund på det lilla akvariet, dock var mitt svart, vet inte om det finns transparent

SuperLimm
0

Skulle det inte funka med silikon?

Mvh Linn

[melowi]
0

Tinitusan: Vart kan man köpa det förutom på djuraffären, har du möjligtvis någon länk att dela med dig av? :) Superlimm: Gick på ca 500:- på djuraffären, kändes lite väl dyrt då jag behöver ytterst lite :/

[Tinitusan]
0

hmm nej jag köpte mitt på hornbach för under hundringen

[melowi]
0

Titusan: På så vis :) Hittade ett för 199:-, får bli det :) Tack för hjälpen!

SuperLimm
0

Det måste inte vara akvariesilikon, man kan använda vanligt ättiksbaserat silikon. Det kostar inte ens 100 spänn har jag för mig. Finns på tex Clas Olssons och liknande ställen. Man får läsa på tuben så det inte innehåller något antimögel gift. Det brukar stå på tuben att det går att använda till akvarium.

Mvh Linn

[melowi]
0

Superlimm: Åh, tack för tipset! Då blir det en sväng dit senare idag :)

MagArne
0

Vad exakt är det som är sönder och behöver limmas?

[melowi]
0

MagArne: En dekoration till akvariet, slott i typ porslinsplast(!?) haha. En amerikanare som inte hade packat det så bra så det har gått sönder i frakten. Är ytterst lite som ska limmas :p