Planarier?
Såg nu på morgonen när det tändes i mitt lilla nano att det kröp runt små mmlånga vita äckeldjur på rutan. Har läst runt lite det gjorde mig inte klokare. Står att man ska mata mindre och att alla fiskarna äter upp dom men jag har bara en kampis där och posthornssnäckor och sen koka sand och inredning ( men akvariet går ju knappt å koka ). Hittade även om någon medicin men samtidigt varnades det för att den innehöll annat som inte va nyttigt .. Suck .. Vad ska jag göra för å få bort dom ?
Avvakta och se om de försvinner annars så kan du försöka skrubba bort dom med en tvättsvamp och gör sedan ett vatten byte. Det var iallafall de som funkade för mig och att det är bättre och testa med det här än att ta åt med medel som innehåller en massa annat. Men hoppas det funkar ;)
Hade också massor av planarier i min nano som innehåller räkor.
Efter mycket googlande så hittade jag NO-Planaria ( http://www.ebishop.se/sv/vattenkemi/70-no-planaria.html)
Efter 3 dagars behandling hade jag inga äckel päckel djur kvar och ingen räka hade dött.
Tack för tipsen. Ska göra en rejäl genomtvättning av allt + rejält vattenbyte och hoppas på det bästa så om det inte funkar blir det att köpa medel i alla fall.
Man straffas direkt för att man slängt i lite extramat för att få posthornen att föröka sig ;)