Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 907 ggr
[melowi]
0

375L inte behöva omplacera malar

Vilka sorters malar kan man ha i ett 375L utan att behöva omplacera någon i framtiden? Syftar på akvariets och malarnas storlek 🙂

wille_wille
0

Vanliga Ancistrus går bra 🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

molam
0

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[melowi]
0

wille_wille och molam: Hade hoppats på några fler sorter 🤪😕

axa
0

Jag var nära att köpa en mal som behövde ca 160-200l men kommer dessvärre inte ihåg vad den hette.. Återkommer om jag kommer ihåg vad den hette.

Prata med din akvariebutik så kan du få fler svar. :)

wille_wille
0

Finns nog fler sorter men det är bara Ancistrus jag kom på direkt 🙂

molam
0

Otocinclus xD
Grenmal
Zebra Plecko Svindyra men grymt snygga
Vissa piskstjärtsmalar
Vissa andra Plecko ocksåxD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[melowi]
0

axa: Håller tummarna på att du kommer ihåg vad den heter! Ska höra med dom imorgon 👍
wille_wille: De gör det nog, finns så otroligt många bara.. 🤪

**
Är det någon som vet om** L200 går att ha i ett 375L (150x50x50). Hittade en sida där det står minst 80L och 80cm, vet inte riktigt om jag ska tro på det? Läste någonstans att den kan bli 20-25cm

wille_wille
0

Här har du några som borde fungera 🙂

• Baryancistrus sp. 'L085' (golden nugget pleco)
  • Hypancistrus zebra 'L046' (zebrapleco)
  • Hypostomus plecostomus 'L109' (plecostomuspleco)
  • Leporacanthicus galaxias 'L007' (vampyrpleco)
  • Otocinclus vittatus
  • Peckoltia brevis 'LDA78' (Prickig peckoltia)
  • Peckoltia sp. 'L015' (Candy striped dwarf pleco)
  • Rineloricaria lima (Vanlig piskstjärtsmal)
  • Zonancistrus brachyurus 'L168' (fjärlispleco)

wille_wille
0

En L200 skulle nog gå bra i ett 375 🙂

[melowi]
0

wille_wille: Där var ett par, tack för tipsen! Ska läsa på lite om de alla olika 👍 Ohoho, då blir det garanterat en L200!

Vovisch nr2
0

#4 Man ska inte lita på försäljare, eller det vet du nog redan? :) :) De flesta små L-malar brukar väll kunna gå i minst 200 liters har jag för mig… Men beror lite på hur mycket man vill ge för en mal, de kan ju ibland vara ganska dyra. Tycker Wille_Wille gav bra tips! :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[melowi]
0

Vovisch nr2: Som tur är vet jag om en tjej som är väldigt pålitlig som jobbar på en djuraffär, dock 20mil härifrån. Henne jag kommer fråga 👍 Tycker också att wille_wille gav bra tips, vill dock inte lägga ut extremt höga summor så vi får se vilka det blir 😃

Vovisch nr2
0

Vad bra att du har koll! :D Ville bara checka lite, min kompis litade på en lokal djurbutik och fick med sig hem en Segelsfenspleco till sitt 90-liters!! :O

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[melowi]
0

Vovisch nr2: Bra med avcheckningar 👍 Åh herregud.. Tycker det är synd att det på vissa djuraffärer är så okunnig personal, förstår inte varför man jobbar med det om man ändå inte vet någonting eller om det bara är för att tjäna pengar 😕

axa
0

#11 Jag vet det sedan långt tillbaka, men om dom ger tips så kan man ju kolla upp malen innan man köper den. Dom kan man ju prata med personligt och det gör det lättare att få svar snabbt. Du litar väl oftast på vad Akvarielagret och Fridhems säger? ;)

Men man måste ha örat på skaft då dom gärna säger lite för mycket för att du ska få hem fel fisk. Dock så brukar akvariebutiker vara lite mer noga med att kunden har rätt volym och temperatur till fisken. Akvarielagret lurade på mig två Black ghost till ett 200liters. Så fick sälja dom och dom har fått tur i livet och hamnat i ett 1200liters hos en kunnig akvarist. =) Men som melowi säger så vet hon kunnig personal. Men kolla upp malen innan du köper den! :)