Sea monkeys?
Jag kollade runt lite på youtube och kollade på "sea monkeys" videos. De verkar lättskötta och roliga, vet ni någon person/ sida som säljer dessa? Det skulle vara jättekul om någon visste det :)
Här kan du beställa för 50 kr, fri frakt: http://www.ebay.com/itm/The-Amazing-Live-Sea-Monkeys-Ocean-mini-Zoo-SEA-MONKEY-/171285675742?pt=Educational_Toys_US&hash=item27e16bfede 🙂
Men det är väl artemia?
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Tack #1 :) Men är inte huset litet?
#3 asså dem ska väl inte bo i "huset"??
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Nej, men asså saken. Plastgrejen
#5 ska dem inte bo i akvariet? eller vad?ska man ha dom i "huset"?
// Linah
Gerbilsidan
Man behöver inte använda behållaren som följer med om man inte vill. Men finns även något som kallas Triops: http://www.coolstuff.se/Triops
#7 triops har jag haft! de läcktes till småsmå vita små varelser:D men jag matade dem för fort så dem överlevde inte:/
// Linah
Gerbilsidan
#2 Och ja, det stämmer att sea monkeys bara är ett annat namn för artemia🙂
Jag kan inte ha de i akvariet, mina fiskar äter upp dem. #6
#7 Aa, triops verkar roliga, men de ser så läskiga ut, Hehe!
Jag hörde att när en tjej bytte "akvarium" så dog hennes sjöapor..
Och jag vill inte att mina dör, så ska jag ha ett större akvarium direkt? Det står iaf hur mkt vatten man ska ha också så ….
Omjag beställer på ebay, hur lång tid tar de tills de kommer?
Om du ändå ska köpa från ebay så sök på "fairy shrimp eggs", så får du fram vackrare alternativ, och vissa som lever helt i sötvatten.
Okej, tack! Det var snällt. Men de ser lika ut? Kan man ha de i sitt akvarium också?
Det finns knappt bra tillfällen att fråga om att få djur här men, jag ska försöka :P (Jag frågar om djur,djur saker och sådant helatiden)
Jag litar inte så mycket på att beställa från andra länder..
Finns det ngn som säljer i sverige? Göteborg.