Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 1399 ggr
[vanja123321]
0

Palettciklid Tråd

Hej! Nu kommer coola tråden; Palettciklider!! ;D Dessa vackra kärleksfiskar väcker stort intresse! Jag har just köpt några och vill veta om dom och vara med andra som diggar palettciklider ! ;3 lägg upp en bild vetja! ;) hoppas ni trivs på tråden :3

Draken
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Palettciklider är mycket vackra, men oj så aggresiva när de har yngel. Har ett par som gick i 375 litern med skalarena, de hade yngel nyligen, och det var så illa att Skalarena stod i ena hörnet av akvariumet och tryckte. Nu pratar vi alltså även fullvuxna skalarer 🤪

Paletterna blev skyndsammast flyttat till 720 litern med "de stora grabbarna" De är på G igen, och hanen motar även bort ena Oscarn som är typ 25 cm, de håller sig på respektfullt avstånd från Paletterna :p Men de kan inte åsamka någon skada på dem, till det är Oscarn för stor ;)

Men vackra är de, ingen tvekan om saken :)

Hanen på bilden (Han speglas i rutan på akvariumet, så det är bara en ;) )

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Draken
1

Honan. lekmogen och tjock som attan (detta är dagarna inna de lade rom) Även hon speglas i glasrutan, *suck* vet inte hur jag lyckades 🤦‍♂️

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[vanja123321]
0

#2 oj vilken söt liten tjockiz ^^

Draken
0

Hon var lagom söt när hon tryckte upp en skalare som var tre gånger så stor som henne i ett hörn ;)

Nejdå, skämt åsido. De är fina, och mina är odlingsvarianten som kallas "ruby red" Hanen blir helt blodröd när de leker, han är otroligt vacker :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[vanja123321]
0

Bild på honom? :)

Draken
0

Bilden i inlägg #1 är hanen :)

Annars så har jag den här på pappa som vaktar bäbisar 😉

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
1

Kan vara svårt att se, men här har vi massa sprattlande frisimmande yngel ;)

Om du tittar noga, så kan du se massa små gråsvarta randiga (ser ut som smutsfläckar ;) ) i gruset

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[vanja123321]
1

Så gulligt ;3

Draken
0

Skall se om jag kan knäppa lite mer kort på dem. De går ju i 720 litern, så de är lite svåra att få syn på ;) De gömmer sig duktigt ;)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[vanja123321]
0

Dom är väldigt skygga, ja ;)

Ansgar007
0

Denna gosse har jag haft sen han var ett litet romkorn.

Draken
0

Njae, de är väl egentligen inte skygga så, men det finns gott om gömställen för dem men de kommer fram och visar sig ibland, och verkar inte störa sig på att de flesta andra fiskarna är 3 gånger så stora som dem ;)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[vanja123321]
1

#11 vilken snygging! :)

[Jens]
0

Hur är paletterna med andra ciklider. Hade dessa ciklider när jag var ung men de var så agressiva. Väldigt kul att se att dina har fått bäbisar =)

Draken
0

Jag hade dessa två med Scalarena. När de hade yngel, så stod scalarena i ena hörnet av akvariumet och tryckte ( nu pratar vi även vuxna scalarer). Paletterna var tvärilskna.

Mina är flyttade till 720 litern, där det går större och robustare fiskar, och de är inte lika ilskna gentemot dem. Hanen motar visserligen Oscar-hanen, men åsamkar ingen skada på honom. Sajican och JD verkar fungera jättebra :)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Jetaime
1

Rätt kass bild, men dom valde mörkaste delen av akvariumet osv. Men mina bebisar :) (dock längesen nu)

[Jens]
0

Det låter som jag ska stå fast i det jag alltid ha tänkt och det är att inte skaffa denna fiskart. ;)

Vovisch nr2
0

#16 Vad söta! Blev det något av kullen senare? :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Jetaime
0

#18 Ja, jag hade ett par stycken som faktiskt hann bli rätt stora, men när honan dog så blev dom tyvärr uppätna.. av botiorna..

[vanja123321]
0

#19 Så synd :'( Vrf dog hon?

axa
0

Vad tråkigt att dom blev uppätna och att honan dog :( Botier är rätt elaka enligt mig, haha🤪  Kommer du skaffa en till hona eller har du andra honor?