Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2440 ggr
[melowi]
1

Fiskar från zoo.se?

Finns det någon här som köpt från zoo.se? Syftar på fiskar/malar/ålar osv.. Vad har ni för erfarenheter utav att beställa hem? Klarade fiskarna transporten bra, hur gick hämtningen till och såg du någonting negativt med beställningen? Skulle du beställa därifrån igen?

Ellenor123
0

Har tyvärr inte svar på dina frågor utan ville bara säga att man oftast kan beställa fisk man vill ha via sin djuraffär, om de inte har den fisken inne. Det är nog billigare än att betala 200 kr för att få fisk hemkörd.

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

[melowi]
0

#1 Har endast en djuraffär här som jag gärna inte vill stödja på grund av dålig djurhållning, värdelös personal osv. Så 200kr är nog billigare än att behöva köra 40mil till nästa län :-/

maggan
0

Kan man verkligen beställa fisk därifrån?

[melowi]
0

#3 Jupp :-P

[Seaside]
2

Här finns en hel tråd om folks upplevelser av Bromma zoo = zoo.se. http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/52a715b4ce12c4427d00024a-bromma-zoo

[melowi]
0

#5 Tack så mycket då tar jag och läser där! :-)

[hejhejhej!]
1

Å fy ƒ∂ß@!!!!! I verkligen ör deras fiskar så sjukt vanvårdade! Och deras ansra djur! Fick tårar i ögonen då jag såg deras discus.. Överkligt… Såg ut att inte fått mat eller vård på tre år! Sen har de ca 30 däda kampfiskar med massa platys så de inte kan röra sig och i akvarier på ca 15 cm breda och höga och ljupa! Ucsh! Fyfyfy…

Vovisch nr2
1

Håller med #7, KÖP INTE FISKAR FRÅN BROMMA ZOO, de klarar inte ens att sköta en Guppy…. Usch!! :((

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[melowi]
4

Nej, efter att ha läst tråden Seaside länkade så beslutar jag att inte stödja deras djuraffär. Då kör jag hellre 40mil till en jag vet är bra och har förtroende för samt ringer/mejlar och ber dom att köpa in önskade arter :-)

[hejhejhej!]
1

Det låter bättre!!:D

Vovisch nr2
1

Bra initiativ melowi! :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Draken
0

Nu blev jag förvirrad. Jag var till Kalhäll i Bromma för 1½ år sedan, och jag hade för mig att det var det som heter Bromma zoo nu, men det kan det ju inte vara. I så fall har det rasat utför med kvaliteen, för när jag var i Kalhäll då var det snyggt och rent överallt. Inga sjuka eller döda fiskar, och allt såg helfräscht ut. 

Köpte tom en del fisk därifrån, och de lever än ;)

Jag måste ha missuppfattat något. Jag tänkte mig tillbaka nu i sommar, men jag hade siktat in mig på just Bromma zoo eftersom jag har fått för mig att det är samma som Kalhäll …🤦‍♂️

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Ellenor123
0

#12 Jag är uppväxt i Bromma och vet faktiskt inte vad du menar med Kalhäll, är du säker på att det är rätt namn? :) Ser att det finns ett ställe som heter Kallhäll men det ligger i Järfälla.

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

Draken
1

Är faktiskt inte säker, jo att det hette Kalhäll är jag bombsäker på, men är inte säker på att det låg just i Bromma. Vi flackade mycket runt i Stockholm med omnejd de dagarna, så jag kan faktiskt inte säga säkert. 😊

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis