GLAD
Hej!
Har två saker att ta upp!
Idag ringde jag till min zoobutik och beställde endlers till mitt akvarium och jag är så glad. Tycker endlers är så sjukt fina med deras färg bland annat.
Sen behöver jag lite hjälp av er kunniga akvarister här inne på forumet. Vad kan man ha för slags "städpatrull" i ett 54L akvarium?
Roligt! Otocinclus kan du ha ett par stycken av :)
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Va roligt! Själv varit sugen på endlers till mitt 54 liters. :) Som Ellenor123 skriver, otocinclus, även någon snäcka som tex posthorn eller amanoräkor kan också passa som städpatrull.
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
hederlig ancistrus
#3 En Ancistrus ska inte bo i ett 54liters.
inte HELA livet, nej… men medan de är små…
skojar bara… du har naturligtvis rätt… iallafall 100 liter som vuxen… :)
Endlers är jättefina ! Ska bli kul för dig men ibland har jag inte koll på alla här i forumet och måste fråga dig om det är ett nystartat akvarium? Alltså att du har haft igång det länge? Om inte så köp inte för många fiskar på en gång utan ta det varsamt.
Annars så har du fått bra tips. =)
Jag skulle skaffa posthorn, otroligt hur bra de städar måste jag säga!
#2 Tack, ska kolla på otocinclus
#3 Tack, några snäckor vill jag tyvärr inte ha tror jag. Tycker snäckor är lite läskiga. Om jag ska ha snäckor vill jag nog ha riktigt rosa posthorns snäckor. Har nu 3 amanoräkor som städar, men räcker några räkor som städpatrull?
#7 Mitt akvarium har jag haft igång snart 2-4 månader
#8 Som jag skrev lite tidigare i inlägget så tycker jag snäckor är lite läskiga, haha 🙂
#9 Jag vet inte om jag minns rätt, men räkor (iallafall körsbär) vill nog vara några stycken för att trivas, jag kanske har fel.
Ooh, vilken snygg! 😍
#14 Ja visst är dem, har fler fen varianter men de hanarna vill inte vara med på bild 😐
Verkligen jättefina! Förresten, vilken "städpatrull" blev det?
#16 Tack, innan jag pratade om att skaffa ny "städpatrull" så hade jag två siamesiska algätare som jag nu behöll. Jag vet att det är för litet akvarium för de men de är fortfarande så små och i nuläget så hade jag inte råd men en ny "städpatrull".
Funkar ju som mellanlösning
#18 Ja det gör det 🙂