Snart lek igen??
Hur snart efter att det kommit yngel (alltså frisimmande) kan ancistrusarna leka igen? Har haft frisimmande yngel i ca två veckor men nu tycker jag honan ser rund ut igen och båda hänger tillsammans i närheten av favorithålet. Inte kan de väl vara på gång redan igen?
Honan har nog rom redan när hanen kommer ur grottan men hanen kommer antagligen vilja ät upp sej i en eller 2 veckor och vila lite, för det tar ju på krafterna och med tanke på att han inte äter nått under yngelvården så behövs det.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Tack för era svar. Ok. Ja då får vi se hur lång tid det tar… kanske får omplacera en av dem om de ska hålla den här takten 😮
Eller skaffa ett till kar 👍
Andra alternativet låter vettigare 😛👍
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Eller hur 😃
Ja nu har de lekt igen. Tog dem på bar gärning så att säga. Såg att hanen satt vid sitt hål med utspärrade fenor och det har han aldrig annars när han bara sitter och softar på "förstukvisten". Fram m ficklampan och mycket riktigt var honan där inne. Sen släppte han ut henne och själv slank han in och satte igång att fläkta. Tyvärr han jag inte knäppa kort. Men roligt tt få se. Nu måste jag nog omplacera en av dem. Jag visste ju att de är lättlekta men inte att de skulle vara som guppies :o
Jo men just det, ett kar till var ju ett roligare alternativ ( men det är det nog bara jag som tycker….)