Hur fort växer en silverhaj?
Lite dum fråga antar jag men under bra förutsättningar (mycket utrymme, bra foder, finfina vattenvärden osv) hur fort kan man då dra upp dem i full storlek? Handlar det om ett år? Två år? Tre?
Min lillebrors silverhajar gick från 4-17 cm på ett år ungefär. Den minsta är väl 15 och den största närmar sig 20. Och de är strax över året nu.
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
Glöm inte att de vill ha långa akvarium där de kan sträcka ut och komma upp i fart. :)
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
Okej! Tack för ditt svar! :)
Enligt zoopet så räcker det med ett 250 liters men det kan väl inte stämma? Det är ju ändå en livlig stimfisk som blir 30 cm om den får växa som den vill vad jag har förstått? Antar att ju längre kar desto bättre så jag funderar på om de inte ska ha ett kar med bottenmått på 200 cm x 60 cm iallafall? Kanske inte behövs under det första året då men sen?
Hur stort kar har din bror till dem? :)
Vi har dem i 450 liters just nu, men de flyttas nog till ett 375 snart. D mn bror ska sälja sitt 450 för att köpa ett 850 för att ha rovfisk i. Två meter långt låter bra i mina öron, min brors är nästan två meter (375 litern är lika lång men inte lika djupt) och dem hinner komma upp i fart i det. :)