trasig kampfisk
Kpm hem och fick syn på att vår vackra hane är typ köttig under hakan och att ena ögat är svullet. Han är lojj och vill inte riktigt äta.. Några idéer?
Ta gärna en bild!
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Någon av de andra kampfiskarna i karet som tagit ut sig på honom möjligtvis?
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Ska försöka fixa bild! Han går i ett kar helt utan andra kampisar..
Men hade du inte honom i samma kar som de andra kampisarna? Innan du flyttade honom? Kanske efter han blev skadad?
Han är flyttad sen länge, säkert iallafall nån månad och detta har uppstått under natten/dagen.. Han var helt okej igår :( Har en annan hane tillsammans med några honor
Ajajaj, det ser inte bra ut. Vad har du för fiskar med honom i karet nu?
Har lite guld och slöjsjärtar, två Koppartetror, två Bilfiskar, Ancistrus, pansarmalar, siameser och några platys..
Mycket märkligt för jag kan inte se att någon av dessa skulle kunna göra något sånt. Jag kanske är för dålig på just de arterna men någon annan kanske vet bättre. Har du något skadligt i akvariet som den kan ha skadat sig på?
Det är väl i sånt fall såna där svarta platta stenar, men dom har alltid varit i karet.. Jag vet inte vad som kan ha hänt.. Blir så ledsen för han är så fin! :( Ska se hur det artar sig, blir det värre får jag väl för hans skull ta bort honom, men jag ska kämpa! Han är en av våra favoriter!
Har för mig att Siameser kan vara bråkiga mot andra fiskar så att de blir av med ögon etc, ingen egen erfarenhet utan det är bara något jag hört.
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Kan det kanske vara det då.. en av våra större dog för ca 2 veckor sedan så han har fått två nya minikompisar, kanske är dessa som orsakat honom detta då 😭
… Eller så har kampfisken "slagit i" någon inredningsdetalj ?
Tror på det sista.. Hittade honom död i morse.. :'(
Nej, vad tråkigt. Beklagar!!