Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettnybörjarhörnan
Läst 2970 ggr
[Budgies]
0

kopparbarb

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, min hane (jag har för mig att hanar är röda) var väldigt röd när vi köpte honom men nu börjar han bli ljusare, och det vill helst inte jag för jag har hört att de är i sin lekperiod då och jag vill gärna få små yngel (: men kan man ändå få det fasst han inte är så röd? Jag förklarar uselt flr jag är lite stressad (inte för detta) hanen är han där bakom

[Budgies]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Annan bild

farido13
0

om han var super röd förut är han en hane. Men rätta mig nu om jag har fel men jag har hört att fiskar som börjar tappa färg blir gamla

[Seaside]
0

Att de tappar färg kan också bero på stress eller miljöomställning

farido13
0

ok

KitoBonito
0

Jag har hört att färgen på bottenmaterialet kan påverka vilken färg fisken vill ha. Sedan VET jag att fiskarna får helt fantastiska färger om de bara får riktigt bra mat. :) Det finns dessutom mat anpassat för t.ex. röda fiskar för att öka deras färg (utan att vara kemiskt). Tror röda mygglarver kan vara ett?

[Budgies]
0

Det är iaf inte stress för alla mina fiskar leker och simmar runt, så kul hihih! Och maten är det nog inte flr jag köpte det bästa man kan ge i affären enligt personalen (billig) och gammal är han inte, men om det är stress ska jag nog inte rätta saker o så :) man vill ju att de ska så bra som möjligt, tack flr svaren och jag ska testa med röda mygglarver när vi åker till hornbach

AlexVG
0

Som #5 sa kan dom bli ljusa om botten är ljus eller om hela karet är ljust. Dom gillar ha mycket växter och inte alltför ljust.

[Budgies]
0

Det är nog flr det, vi ska köpa xter på lördag hoppas jag. (Pappa vill inte)

Ansgar007
0

Jag flyttade mitt väldigt färggranna Palettpar från Sällskapsakvariet med vanligt grus i. Till ett lekakvarium med vit sand. De tappade väldigt mycket av färgen pga det. 

Som det ser ut på bild 1 så har Du också ljus sand?

Så min gissning är att Du har dilemmat i färgen på sanden/gruset.

[Budgies]
0

Vad är dilemma?

Lilolizeit
0

Fiskar ska färga ut bra av foder med spirulina.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes