60 liter räka+fisk
Hej! Ska ta upp vårat gamla 65 liters akvarium och starta. Ska egentligen vara till mina räkor men vill så gärna ha fisk också.. De räkorna som kommer gå där är 4 fullvuxna CB. Några Snow White bebisar, och dem CB bebisarna jag vill ha kvar. (Resten säljs :() Så finns det någon fisk som inte äter upp för många räklingar? Vill gärna ha Endler och/eller Neontetror. Äter dessa upp många bebisar? Finns det någon annan fisk som kan gå där? Vill gärna ha Fjärilsciklid men läste att de mer än gärna äter räklingar, sant eller lögn?

Räklingar är mumsiga och alla fiskar som får plats med räklingar i sin mun kommer äta räklingar. Både endlers och neontetror kan mumsa i sig räklingar utan vidare. Det bästa är att ha bara räkor. Om du verkligen vill ha fisk måste du ha många gömställen. Javamossa funkar som gömställe för räklingarna men de vuxna behöver små grottor när de ska ömsa skal.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Endlerhonor är stora så de skulle antagligen försöka äta räklingar. Fjärilsciklider och räkor är nog en riktigt dålig kombination.. mina är riktigt glupska jägare och håller ofta till vid ytan för att mumsa i sig yngel. Någon rasbora kanske? Jag har kubotai, dem är riktigt fina.
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

#2 Fina, dyra och sällsynta.😉
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Okej. Tar de även bebisar som är ca 0.5-1 cm? Synd. Fjärilar är så himla snygga *.* Många verkar ha Galaxy rasbora med räkor och det verkar ju funka fint, dessutom är de ju så himla fina också ;)
Galaxyrasbora är en fisk som kan fungera med tanke på sin storlek men vill du inte riskera några räklingar så är det bättre att avstå från fiskar. Vill du chansa så behöver du mycket gömställen och väldigt tät växtlighet för att åtminstone några ska kunna klara sig.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#5 Okej :) Tar Galaxyn bebisar på 0.5-1 cm?
Var o köpte ett 56 liters akvarium nyss, hur många Galaxyrasboror kan man ha i det akvariet (tsm med räkor) utan att det blir överbefolkat?
Hur många ender guppys kan man ha tsm med räkor utan att det blir överbefolkat? Har inte riktigt bestämt om jag vill ha Endler eller Galaxy men tror det lutar åt Galaxy :P