Tror jag gjorde en god gärning..
Igår var jag tillsammas med en vän hem till en vön till henne på en kaffe. Vi satt där och diskuterade allt möjligt varav den gemensamma vännen berättar att jag håller på med akvarium. Vännen till henne utbrister då att det gör hon med i ett tjut! Varav jag finner mig själv fundera vart har hon det? (Hon bor i en 1a) Tjejen plockar fram en Guldfisk skål (!) På ca 10l max. I den skålen simmar 4 fiskar. . Eh ja simmar och simmar, trängs. 1 slöjsjärt på ca 5 cm, en svart (ful enligt mog) med stora ögon, en vanlig Guldfisk och en slöjtyp på ca 8cm.. Jag blir förtvivlad och förklarar att detta är förbjudet enligt lag och är en typ av djurplågeri! Inget botten substrat, en plastväxt, ingen belysning eller pump.. tog med mig dessa hem, och nu bor dom i mitt 240L tillsammans med mina fiskar tills vidare..
Jättebra! Helt rätt!
Ha en bra dag! // Pernilla
Definitivt en god gärning, ibland undrar man hur folk tänker.
Tänker?
Ja det var nog inget tänk alls.
Men plockade fram? Var skålen ställt i något skåp?
Medarbetare på akvariefisk ifokus

Bravo!👍
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
#4 Mimåne den stod i en bokhylla långt in i hörnet så man såg inte skålen
stackars djur :( Hoppas tjejen lärde sig någonting av det du sa och verkligen tog det till sig.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Jag sa att ser jag fiskar i en skål hos henne en gång till så anmäler jag henne för djurplågeri
Nu vet jag att dom egentligen fortfarande bor för trångt så det behöver ingen påpeka. Tycker dock att dom har det bra mycket bättre nu än 10l!!
Bra gjort, men du får nog inte kaffe där någon mer gång😉
#10 Haha kanske inte, vet dock inte om det är sån förlust ;)
Vad tänker du göra med dem, blir det zoobutiken eller behåller du dem?
Jag behåller dom så länge. Planen är att övertala min mor till att bygga damm ute i stugan, annars blir det väl ett större kar om jag nu inte skulle hitta nån som kan ge dom ett kalashem! :)
Otroligt bra gjort, Malin688! Undrar hur man kan tro att man gör rätt om man har 4 (!) så pass stora fiskar i en mikroskopisk skål…! Aja tur att du räddade fiskarna iaf! :D
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Du gjorde en riktigt bra gärning.
- till dig!